TOYOTA GAZOO Racing gatavi uzvarai 2017. gadā

TOYOTA GAZOO Racing piedalīsies FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) 2017. gada sezonā ar hibrīda sacensību automobili TS050 HYBRID. WEC ir FIA Pasaules izturības čempionāta akronīms: tā ir izturības sacensību sērija, kas ietver 24 stundu sacīkstes Lemānā – vienas no trim slavenākajām autosacīkstēm visā pasaulē.

Ar vismodernākajām hibrīda tehnoloģijām aprīkotais TS050 HYBRID ir Toyota platforma cilvēka un automobiļa spēju robežu pārbaudīšanai ar galveno mērķi pilnveidot nākotnes hibrīda automobili. Savu pirmo komerciālo hibrīdautomobili Toyota atklāja 1997. gadā, un kopš tā brīža divu desmitu gadu laikā visā pasaulē ir pārdoti vairāk nekā 10 miljoni hibrīda automobiļu. Piedaloties nogurdinošajās WEC sērijas sacensībās, TOYOTA GAZOO Racing mērķis ir pilnveidot uzņēmuma modernās hibrīda tehnoloģijas, kas savukārt ļaus uzlabot Toyota nākotnes hibrīdu izstrādi.

Maiks Konvejs (Mike Conway), Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) un Hosē Marija Lopess (José María López) visu sezonu sacentīsies automobilī #7 plecu pie pleca ar Sebastjēnu Buemi (Sébastien Buemi), Entoniju Deividsonu (Anthony Davidson) un Kadzuki Nakadžimu (Kazuki Nakajima) automobilī #8. Spa-Frankošampā un Lemānā automobilī #9 Stefanam Sarazinam (Stéphane Sarrazin) pievienosies Judži Kunimoto (Yuji Kunimoto) un Nikolā Lapjērs (Nicolas Lapierre).

Komandas mērķis ir skaidrs – gūt pirmo uzvaru Lemānā pēc neparastā zaudējuma 2016. gadā. Tam bija nepieciešams vienots visu tehnisko centru – Higaši-Fudzi, Japānā, un Ķelnē, Vācijā – darbs, uzlabojot TS050 HYBRID ikvienā tā darbības jomā.

2017. gada automobilis ir aprīkots ar 2,4 litru V6 benzīna dzinēju ar turbīnu un 8MJ hibrīda sistēmu. Pateicoties Higaši-Fudzi izcilajam darbam, jaunajā dzinējā optimizēta termiskā efektivitāte – ir uzlabota kompresijas pakāpe, pilnveidojot degkameru, cilindru bloku un cilindru galvas.

Arī hibrīda sistēma ir tikusi optimizēta. Dzinēja-ģeneratora iekārtas (MGU) izmērs un svars ir samazināti, savukārt augstas jaudas litija-jonu akumulators ir ticis pilnveidots vēl vairāk. Šie hibrīda tehnoloģijas uzlabojumi, kā arī piedziņas sistēmas inženieru jaunās zināšanas tiks izmantotas TOYOTA ielu automobiļos, radot aizvien labākus nākotnes automobiļus.

Pilnībā noslēdzot plašo jaunās sezonas uzlabojumu klāstu, Ķelnes inženieri ciešā sadarbībā ar Higaši-Fudzi kolēģiem ir optimizējuši gandrīz visas TS050 HYBRID šasijas jomas.

WEC 2017. gada noteikumi paredz aerodinamiskās efektivitātes samazinājumu, lai par vairākām sekundēm palielinātu Lemānas apļa laikus drošības nolūkos. Tas tika sasniegts, paaugstinot priekšējo gaisa šķēlēju par 15 mm un sašaurinot aizmugures difuzoru.

Izmantojot tādus rīkus kā datorizēta šķidrumu dinamika un vēja tuneļus, TOYOTA GAZOO Racing stājās pretī šim izaicinājumam, modificējot savu aerodinamikas koncepciju: vispamanāmākās izmaiņas ir paaugstinātais priekšgals un iešķeltā sānu virsma.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem komandām sezonas laikā ir atļauts veikt divas aerodinamikas konfigurācijas, kas ir samazinājums no trīs atļautajām konfigurācijām 2016. gadā. Ir ierobežots arī riepu izmantojums – kvalifikācijas braucieniem un sešu stundu sacīkstēm katram automobilim ir atļauti četri riepu komplekti un divas rezerves riepas. Lai atbildētu uz šo izaicinājumu, komanda sadarbojās ar Michelin – izmantojot jaunus maisījumus un konstrukcijas, kā arī optimizējot piekares ģeometriju, lai samazinātu nodilumu.

Citas izmaiņas noteikumos paredzētas drošības uzlabošanai. Sānu spoguļiem tagad ir jāiztur praktiskas plašākas redzamības pārbaudes, bet hibrīda automobiļiem jābūt aprīkotiem ar brīdinājuma indikatoriem par normālu piedziņas sistēmas darbību. Ja sacensību laikā netiks izgaismots zaļais drošības indikators, automobilim nāksies iegriezties pitstopā, lai veiktu remontu.

/

Uzzināt vairāk

Mūsu e-privātuma politika

Šajā vietnē mēs izmantojam sīkdatnes, lai Tev nodrošinātu labākus pakalpojumus.  Ja Tu tam piekrīti, turpini izmantot vietni kā parasti, vai arī uzzini, kā pārvaldīt sīkdatnes.