Viss, kas Tev jāzina par mūsu jauno ūdeņraža automobili

Mirai, kas tulkojumā no japāņu valodas nozīmē „nākotne“, iezīmē jauna automobiļu laikmeta sākumu.
 
Izmantojot ūdeņradi, lai ražotu elektrību, un izdalot tikai ūdeni, Mirai ne vien nodrošina izcilus vides rādītājus, bet arī dāvā visu, ko sagaidi no nākamās paaudzes automobiļa: acumirklī atpazīstamu dizainu, braukšanas aizrautību, ko sniedz tās izcilā vadāmība (ko nodrošina zemais smaguma centrs), kā arī klusu, taču jaudīgu elektromotora paātrinājumu.

Tehnoloģiskā revolūcija

Mirai izmantota Toyota degvielas šūnu sistēma (TFCS), kurā apvienota gan degvielas šūnu tehnoloģija, gan hibrīda tehnoloģija, un tā ietver Toyota jauno, patentēto FC bloku un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.

Kā tehnoloģija darbojas

TFCS ietaupa daudz vairāk enerģijas nekā iekšdedzes dzinēji un braucot neizdala ne CO2, ne citus sārņus. Vadītāji var sagaidīt arī tādu pašu komforta līmeni, kādu nodrošina benzīna automobiļi, tostarp plašu braukšanas diapazonu un ūdeņraža uzpildes laiku aptuveni trīs minūtes.
 
Sistēmā tiek izmantotas tādas Toyota izstrādātas tehnoloģijas kā Toyota FC bloks, FC pastiprinājuma konvertors un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.

/
Tehnoloģijas veiktspējas rādītāji

Jaunais Toyota FC bloks rada maksimālo jaudu 114 kW (155 DIN ZS) un pasaulē augstāko jaudas iegūšanas blīvumu 3,1 kW/l (2,2 reizes vairāk nekā iepriekšējam Toyota FCHV-adv ierobežota izlaiduma modelim).
 
Ir izstrādāts jauns, kompakts, ārkārtīgi efektīvs un jaudīgs konvertors, kas Toyota FC bloka radīto jaudu palielina līdz 650 voltiem. Sprieguma paaugstināšana ir ļāvusi samazināt elektromotora izmēru un Toyota FC bloka degvielas šūnu skaitu, tā rezultātā ir panākta mazāka un jaudīgāka Toyota degvielas šūnu sistēma, vienlaikus samazinot sistēmas ražošanas izmaksas.

Izcila vadāmības stabilitāte un klusums

Toyota FC bloka augstā jauda un optimālā akumulatora jaudas kontrole darbina elektromotoru un nodrošina jaudīgu reakciju, braucot jebkurā ātrumā. Tas nodrošina acumirklīgu griezes padevi, tiklīdz pieskaries akseleratoram, un jaudīgu un vienmērīgu paātrinājumu.
 
Ir uzlabota gan brauciena stabilitāte, gan komforts, lielākās detaļas, piemēram, Toyota FC bloku un augstspiediena ūdeņraža tvertnes, novietojot zem grīdas automobiļa vidusdaļā, tādējādi nodrošinot zemu smaguma centru un izcilu svara sadalījumu. Rezultātu vēl vairāk uzlabo augstas izturības virsbūve ar īpaši pastiprinātu aizmugures piekares izturību.

Pilnībā nosegtā automobiļa apakšpuse un aerodinamiskais gabarītlukturu dizains mazina gaisa pretestību un palīdz uzlabot degvielas efektivitāti un braukšanas stabilitāti. Arī aizmugures lukturu aerodinamiskais spurveida dizains uzlabo taisnvirziena braukšanas stabilitāti.
 
Izcilo klusumu nodrošina elektromotora piedziņa jebkurā ātrumā un samazinātais vēja troksnis, kā arī visu virsbūves detaļu pilna izolācija un skaņu absorbējošu un izolējošu materiālu optimālais izvietojums visapkārt salonam, tostarp troksni mazinošs stikls vējstiklam un visu durvju logiem.
 
Bremžu atbalsta režīms reģeneratīvo bremzēšanu padara daudz efektīvāku un uzlabo bremzēšanas jaudu, kad vadītājs vēlas būtiski ierobežot automobiļa ātrumu, piemēram, ilgstoši braucot lejup no kalna.

Nākotne ar ūdeņradi

Vajadzība pēc fosilās degvielas alternatīvas ir acīmredzama un reāla – un mēs, Toyota, ticam, ka ūdeņradis ir īstais ceļš uz priekšu. Tas ir Visumā visplašāk pārstāvētais elements. To satur gandrīz jebkas, sākot no ūdens līdz pat augiem. Tas jau ir pietiekami jaudīgs, lai nodrošinātu enerģiju mūsu mājām un citām ēkām. Un tagad tas ir gatavs nodrošināt ar degvielu autobūves nozari.

Ķīmiskā reakcija

Kad Tu uzpildi Mirai ar ūdeņradi, gāze caur oglekļa filtriem ceļo uz degvielas tvertnēm, kur tā tiek uzglabāta. Uzsākot braukšanu, priekšējā ieplūdes atvere āra gaisu nogādā degvielas šūnu blokā, un arī ūdeņradis no tvertnēm tiek nogādāts turpat. Tajā abi elementi piedzīvo ķīmisko reakciju, radot elektrību, kas darbina automobili. Kad Tu piespied akseleratoru, šī elektrība no degvielas šūnu bloka tiek nogādāta uz motoru – un vai Tu zini, kāds ir vienīgais šo degvielas šūnu procesu radītais blakusprodukts? Ūdens, kas parocīgi iztek no izpūtēja.
 
Būtībā var teikt, ka jaunā Mirai ietekme ir neatstāt nekādu ietekmi.

/

Atsevišķos Eiropas tirgos (Lielbritānija, Vācija un Dānija) Mirai tika atklāta 2015. septembrī.
 
Nākotne ir pienākusi, un tās vārds ir Mirai…

Galerija
 
Mūsu e-privātuma politika

Šajā vietnē mēs izmantojam sīkdatnes, lai Tev nodrošinātu labākus pakalpojumus.  Ja Tu tam piekrīti, turpini izmantot vietni kā parasti, vai arī uzzini, kā pārvaldīt sīkdatnes.