Stāsts par
GT-FOUR

GT-FOUR

Nosaukums, kas ir sinonīms izcilam sniegumam un 80. un 90. gadu rallija ikonai — disciplīna, kurai nepieciešama jauda, precizitāte un pārliecība. Tagad, vairāk nekā 20 gadus pēc tam, kad Celica GT-FOUR pēdējo reizi nogāja no skatuves, mantojums turpinās. Šoreiz kā GR-FOUR, moderna pilnpiedziņas sistēma jaunajā GR Yaris.

Panākumi uz jebkāda veida seguma


Leģendārais GT-FOUR, kas radīts, lai ne tikai priecētu entuziastus uz to iecienītākajiem ceļiem, bet arī nodrošinātu uzvaras augstākajā motosporta līmenī, bija — un joprojām ir— īsts Celica. Atklāj dažus no spilgtākajiem tā izcilās dzīves mirkļiem.

Vieglais automobilis Celica ST165 GT-FOUR


1986.–1989. gads

Dzinējs
2,0 litru DOHC Turbo (3S-GTE)
Jauda
185 ZS
Griezes moments
249 Nm
Svars
1480 kg

Radīts uz ceturtās paaudzes Celica hečbeka-sedana bāzes, ST165 GT-FOUR ietvēra pilnīgu pilnpiedziņas sistēmu un tajā laikā Japānā jaudīgāko 2,0 litru motoru. GT-FOUR, kas izceļas ar lielākām gaisa atverēm uz priekšējā bufera un izteiktām uzlīmēm, bija ideāls pamats Toyota Team Europe (TTE) centieniem iegūt WRC titulu.

Rallija automobilis Celica ST165 GT-FOUR


1988.–1991. gads

WRC debija
1988. gada “Tour de Corse” rallijs
Pirmā WRC uzvara
1989. gada Austrālijas rallijs
WRC uzvaras
13
WRC čempiona tituli
1990. gada pilota pasaules čempiona tituls

ST165 Celica GT-FOUR bija ne tikai Toyota pirmais pilnpiedziņas rallija automobilis, bet arī pirmais Toyota, kas bija spējīgs sacensties pasaules rallija čempionāta (WRC) augstākajā līmenī. Pēc stabilās debijas 1988. gadā un pirmās WRC uzvaras 1989. gadā Karloss Sainss pie ST165 GT-FOUR stūres kļuva par 1990. gada WRC pilota pasaules čempiona titula ieguvēju.

Vieglais automobilis Celica ST185 GT-FOUR


1989.–1993. gads

Dzinējs
2,0 litru DOHC Turbo (3S-GTE)
Jauda
225 ZS
Griezes moments
304 Nm
Svars
1390–1520 kg

ST185 GT-FOUR tika veidots uz piektās paaudzes Celica hečbeka-sedana bāzes. Japānā zināms kā GT-FOUR RC un Eiropā kā Carlos Sainz Limited Edition, to no pārējās sērijas nošķīra īpaša gaisa atvere uz motora pārsega, viegli buferi un numurēta plāksne. Homologācijai ST185 GT-FOUR tika saražots tikai 5000 eksemplāros, kas bija plaši pieprasīti.

Rallija automobilis Celica ST185 GT-FOUR


1992.–1994. gads

WRC debija
1992. gada Montekarlo rallijs
Pirmā WRC uzvara
1992. gada Safari rallijs
WRC uzvaras
16
WRC čempiona tituli
’92, '93, '94 pilota pasaules čempiona tituls un '93, '94 ražotāju pasaules čempiona tituls

Līdz šim ST185 Celica GT-FOUR ir bijis veiksmīgākais Toyota rallija automobilis. Trijos gados piedaloties sacīkstēs, tam izdevās iegūt 16 WRC uzvaras, trīs WRC pilota titulus un divus WRC ražotāja pasaules čempiona titulus. ST185 GT-FOUR, kas uzreiz ir atpazīstams ar tā slaveno balto, zaļo un sarkano Castrol krāsu kombināciju, ļāva Karlosam Sainsam (Carlos Sainz), Juha Kankunenam (Juha Kankkunen) un Didjē Oriolam (Didier Auriol) iegūt WRC titulu.

Vieglais automobilis Celica ST205 GT-FOUR


1994.–1999. gads

Dzinējs
2,0 litru DOHC Turbo (3S-GTE))
Jauda
255 ZS
Griezes moments
304 Nm
Svars
1390–1440 kg

Veidots uz atšķirīgā “fiksēto lukturu” sestās paaudzes hečbeka-sedana bāzes, Celica ST205 bija līdz šim spēcīgākais GT-FOUR automobilis. Homoloģētais modelis tika saražots tikai 2500 eksemplāros, un tam bija alumīnija pārsegs, kas samazināja tā svaru, uzlabotas “četru podu” bremzes un papildu 30 ZS no uzlabotā turbokompresora un starpdzesētāja. Motivācija? Vēl viens WRC tituls.

Rallija automobilis Celica ST205 GT-FOUR


1994.–1997. gads

WRC debija
1994. gada Velsas rallijs
Pirmā WRC uzvara
1995. gada “Tour de Corse” rallijs
WRC uzvaras
1
WRC čempiona tituls
0

Teorētiski ST205 GT-FOUR bija visas veiksmei vajadzīgās sastāvdaļas: čempionāta uzvarētāja DNS, augstākā līmeņa aerodinamika un unikāla “anti-lag” sistēma. Diemžēl, ja neņem vērā Oriola uzvaru Korsikas rallijā un tādus sasniegumus kā nepārspējamo finišu Jaunzēlandē, iegūstot otro, trešo un ceturto vietu, tā potenciāls nekad netika izmantots un 1998. gadā komanda pievērsās jaunajam Corolla modelim.

Uzzināt vairāk

Toyota un pārstāvniecību sniegtā informācija saistībā ar Covid-19 Toyota un pārstāvniecību sniegtā informācija saistībā ar Covid-19 Mēs darām visu iespējamo, lai nodrošinātu, ka visi mūsu pakalpojumi ir pieejami pat pašreizējā ārkārtējā situācijā. Tomēr lūdzam ņemt vērā, ka Toyota pārstāvniecību darba laiks un piedāvātie pakalpojumi var atšķirties. Toyota salona gaisa filtrs – tīrs gaiss tavā automobilī Toyota salona gaisa filtrs – tīrs gaiss tavā automobilī Toyota salona gaisa filtrs aiztur piesārņojošo vielu iekļūšanu salonā, tādējādi saglabājot gaisu automobilī tīru un svaigu. Jo izturīgāks, jo labāk. Toyota Dakaras rallijā Jo izturīgāks, jo labāk. Toyota Dakaras rallijā Dakaras rallijā svarīgs ir ne tikai ātrums; vēl būtiskāka ir kvalitāte, izturība un uzticamība. Uzzini vairāk par TOYOTA GAZOO Racing dalību leģendārajā rallijā. Toyota garantija Tavam sirdsmieram Toyota garantija Tavam sirdsmieram Toyota sniedz 5 gadu (vai līdz 150 000 km) garantiju un 24/7 tehnisko palīdzību uz ceļa ikvienam savam automobilim. Papildus, Toyota nodrošina hibrīda akumulatora 10 gadu garantiju, un vismaz 24 mēnešu garantiju un tehnisko palīdzību uz ceļa TOYOTA PLUS lietotajiem automobiļiem.
Mēs izmantojam vietnes sīkdatnes

Sīkdatnes tiek izmantotas, lai uzlabotu lietotāja ērtības mūsu vietnē, sniegtu trešo personu pakalpojumus un rīkus, palīdzētu mums izprast un uzlabot vietnes darbību, kā arī reklāmas vajadzībām.

Mēs iesakām iespējot visas šīs sīkdatnes, bet, ja tam nepiekrīti, vari viegli tās mainīt, noklikšķinot uz sīkdatņu iestatījumu opcijas zemāk. Pilna informācija ir pieejama mūsu sīkdatņu politikā.