Biežāk uzdotie jautājumi
- Visi
- Toyota HomeCharge
- Digitālā atslēga
- (De)aktivizācija
- Par lietotni
- Profils
- Pakalpojumi
- Tehnisks jautājums
- Toyota Smart Connect
- Attālināto pakalpojumu maksas abonementi
- Proace
- Pārslēgšanās uz MyToyota lietotni
- Datu akts – vispārīga informācija
- Datu akts – klientiem un transportlīdzekļu mājas lādētāju īpašniekiem
- Datu akts – trešajām personām
- Datu akts – tehniskie un juridiskie aspekti
Jā.
Pirmais lietotājs būs “īpašnieks”, un tam būs pilnīga piekļuve funkcijām un iestatījumiem. Visi nākamie lietotāji būs “viesi”, un tiem būs tikai uzlādes tiesības.
Lai pievienotu Toyota HomeCharge lietotnei MyToyota, veic šādas darbības:
- Atver lietotni un izvēlies “Mana garāža”.
- Izvēlies “Lādētāji” un pēc tam “Pievienot lādētājus”.
- Ievadi vai skenē Toyota HomeCharge sērijas numuru.
- Ievadi PIN kodu un segvārdu.
- Lai pievienotu vai noņemtu lietotājus, nospied uz “Piekļuve un koplietošana”.
Tu vari izmantot savu viedtālruni kā atslēgu, lai piekļūtu savam automobilim un brauktu ar to. Atsevišķi modeļi ir aprīkoti ar digitālās atslēgas funkciju (lai uzzinātu vairāk, lūdzu, konsultējies ar vietējo pārstāvniecību), ko var reģistrēt, izmantojot viedtālruņa Bluetooth un lietotni MyToyota.
Viedtālrunis, kurā aktivizēta digitālā atslēga, kurā ir iespējots Bluetooth un atvērta vai fonā darbināta lietotne MyToyota, tiek atpazīts un savienots ar automobili, kad esi tā tuvumā. Tā ļauj atslēgt, iedarbināt un aizslēgt automobili, kamēr viedtālrunis atrodas somā vai kabatā.
PIEZĪME. Lai piekļūtu automobilim, kā rezerves iespēju izmanto viedo atslēgu/fizisko atslēgu vai atslēgas karti.
Digitālajai atslēgai ir nepieciešama aktīva Toyota digitālās atslēgas izmēģinājuma/abonēšanas programma.
Lai sāktu digitālās atslēgas iestatīšanu*, reģistrē kontu lietotnē MyToyota. Pārliecinies, ka standarta savienojamības pakalpojumi ir aktivizēti ar digitālās atslēgas izmēģinājuma/abonēšanas iespēju.
Veic lietotnē MyToyota norādītās darbības, lai iestatītu digitālo atslēgu savā viedtālrunī un automobilī. Izmēģini atslēgšanas, iedarbināšanas un aizslēgšanas funkcijas, lai pārliecinātos, ka iestatīšanas process ir bijis veiksmīgs.
* Vari pārskatīt automobiļa funkcijas un iespējas, izmantojot lietotni MyToyota, vai arī konsultēties ar vietējo pārstāvniecību, lai uzzinātu vairāk.
Lai sāktu digitālās atslēgas iestatīšanu, ir nepieciešama fiziskā atslēga un piekļuve automobilim.
- Lietotnē MyToyota pārliecinies, ka ir aktīvs izmēģinājuma vai apmaksāts digitālās atslēgas abonements un darbojas standarta savienojamības pakalpojumi.
- Lietotnes MyToyota sākuma ekrānā nospied “Iestatīt manu digitālo atslēgu”.
- Viedtālrunī iespējo Bluetooth un biometrisko verifikāciju. Šis solis tiks izlaists, ja Bluetooth un biometriskā verifikācija bija iespējota iepriekš.
- Verificē viedtālruņa numuru, ievadot 6 ciparu kodu, ko saņem SMS. Šis solis tiks izlaists, ja viedtālruņa numurs ir verificēts iepriekš.
- Pirms nākamā soļa iespējo tikai vienu datu savienojumu – WiFi vai mobilo savienojumu.
- Ļauj viedtālrunim lejupielādēt digitālo atslēgu.
- Pārskati lietotnē MyToyota sniegto informāciju par savienošanas procesu.
- Kad automobilis ir iedarbināts, novieto fizisko atslēgu virs pogas “Start” un sagaidi divus skaņas signālus.
- Sniedz lietotnei Toyota piekļuvi Bluetooth un nospied “Savienot pārī”.
- Gaidi, līdz savienojums ir izveidots.
- Veiksmīgas iestatīšanas gadījumā tiks parādīts ziņojums “Digitālās atslēgas iestatīšana pabeigta”.
Pārliecinies, ka ir aktīvs digitālās atslēgas izmēģinājuma vai maksas abonements.
- Lietotnes MyToyota sākuma ekrānā nospied uz “Digitālās atslēgas iestatījumi”. Izmantojot lietotni MyToyota, vari kopīgot līdz 4 digitālajām atslēgām.
- Nospied uz “Kopīgot digitālo atslēgu”.
- Ievadi jaunā lietotāja vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru vai pievieno to no viedtālruņa kontaktiem.
- Nospied “Kopīgot” un apstiprini “Kopīgot atslēgu”.
Tu saņemsi paziņojumu par atbildi uz digitālās atslēgas uzaicinājumu. Tu jebkurā laikā vari dzēst koplietojamās digitālās atslēgas piekļuvi.
Uzaicinājums koplietot digitālo atslēgu tiks saņemts īsziņas veidā ar saiti uz lietotni MyToyota.
- Uzklikšķini uz saites, kas atrodas īsziņā.
- Tiks atvērta lietotne MyToyota, un tiks piedāvāts “Pieņemt” vai “Noraidīt” digitālās atslēgas uzaicinājumu*.
- Nospied uz “Pieņemt”, lai saņemtu koplietojamo digitālo atslēgu.
- Viedtālrunī iespējo Bluetooth un biometrisko verifikāciju. Šis solis tiks izlaists, ja Bluetooth un biometriskā verifikācija bija iespējota iepriekš.
- Verificē viedtālruņa numuru, ievadot SMS saņemto 6 ciparu kodu. Šis solis tiks izlaists, ja viedtālruņa numurs ir ticis verificēts iepriekš.
- Pirms nākamā soļa iespējo tikai vienu datu savienojumu – Wi-Fi vai mobilo savienojumu.
- Ļauj viedtālrunim lejupielādēt digitālo atslēgu.
- Veiksmīgas iestatīšanas gadījumā tiks parādīts “Digitālās atslēgas iestatīšana ir pabeigta”.
* Jauniem lietotnes MyToyota lietotājiem ir jāpabeidz reģistrācijas process, lai izveidotu kontu, pirms pieņemt digitālās atslēgas uzaicinājumu.
Digitālā atslēga nodrošina divus atslēgšanas/aizslēgšanas veidus:
i) attālinātā atslēgšana/aizslēgšana --> pieejama, ja viedtālrunis atrodas 10 m rādiusā.
Nospied uz ikonas “atslēgt” vai “aizslēgt” lietotnes MyToyota sākuma lapā;
ii) pasīvā atslēgšana/aizslēgšana* --> pieejama, ja viedtālrunis atrodas 3 m rādiusā.
Pieskaries durvju rokturim, lai atslēgtu un aizslēgtu automobili.
* Automobiļa aizslēgšana nav iespējama, ja tālrunis ir atstāts salonā; par to informē skaņas signāls.
Ja vēlies atstāt tālruni automobilī un ir aktivizēta digitālā atslēga, pārliecinies, ka tev ir līdzi fiziskā atslēga, un pirms automobiļa aizslēgšanas atvieno viedtālruņa Bluetooth savienojumu.
Kad digitālā atslēga ir savienota ar tavu viedtālruni, to nevar izmantot neviens cits vai manipulēt ar to. Automobiļa sistēma nodrošina, ka atslēga ir cieši saistīta ar tavu viedtālruni un to nevar nozagt vai pārtvert tās signālu.
Digitālajā atslēgā izmantotā BLE saziņas tehnoloģija ir modernāka un tāpēc drošāka pret zādzību nekā klasiskā fiziskā atslēga:
- Šifrēta saziņa nodrošina drošu savienojumu.
- Vienreizējas atslēgas, ko izmanto, lai aizsargātu katru komunikāciju.
Ja tavs automobilis ir aprīkots ar digitālo atslēgu, šī funkcija būs pieejama kā pakalpojums lietotnē MyToyota.
Funkciju pieejamība var atšķirties atkarībā no modeļa, aprīkojuma līmeņa un pieejamības tirgū. Lai uzzinātu vairāk, lūdzu, konsultējies ar vietējo Toyota pārstāvniecību.
Digitālajai atslēgai ir 3 tuvuma noteikšanas līmeņi:
1) 10 m attālumā no automobiļa tiek noteikta digitālā atslēga un ir pieejama attālinātā atslēgšana/aizslēgšana;
2) 3 m attālumā no automobiļa tiek noteikta digitālā atslēga un ir pieejama pasīvā atslēgšana/aizslēgšana*;
3) ja digitālā atslēga tiek noteikta automobiļa salonā, ir pieejama dzinēja iedarbināšana.
* Pieskaries durvju rokturim, lai atslēgtu un aizslēgtu automobili.
Digitālā atslēga tiek atbalstīta:
- iOS ierīcēs ar 15.0 vai jaunāku versiju.
- Android ierīcēs ar 12. vai jaunāku versiju.
Digitālā atslēga NAV atbalstīta šādās ierīcēs:
- Huawei ierīcēs (Huawei 2021. gada jūnijā laida klajā savu operētājsistēmu HarmonyOS);
- ierīces* bez spēcīgas biometriskās autentifikācijas:
- Samsung Galaxy A sērija (A10, 20 un 30).
- LG K sērija (20, 30 un 40)
- Moto E sērija (6 un 7)
- Nokia 1.3 un 2.3
* Ierīču saraksts nav pilnīgs.
Nē*, viedtālrunis, kurā aktivizēta digitālā atslēga, kurā ir iespējots Bluetooth un atvērta vai fonā darbināta lietotne MyToyota, tiek atpazīts un savienots ar automobili, kad esi tā tuvumā. Tas ļauj atslēgt, iedarbināt un aizslēgt automobili, kamēr viedtālrunis atrodas kabatā vai somā.
* Drošības apsvērumu dēļ ir nepieciešama 48 stundu biometriskā verifikācija.
Biometrisko verifikāciju var veikt, pierakstoties lietotnē MyToyota.
Ja pēc 48 stundām biometriskā verifikācija netiks veikta, digitālās atslēgas funkcijas tiks bloķētas. Lai tās atbloķētu, ir jāveic tikai biometriskā verifikācija.
Instalē lietotni MyToyota jaunajā viedtālrunī un pieraksties esošajā kontā.
Lietotnes MyToyota sākumlapā poga “Digitālās atslēgas iestatījumi” ir aizstāta ar pogu “Iestatīt digitālo atslēgu”.
Nospied uz “Iestatīt digitālo atslēgu” un veic tās pašas darbības, ko veici, lai pirmo reizi iestatītu digitālo atslēgu.
PIEZĪME. Lai pārnestu digitālo atslēgu uz jaunu viedtālruni, neatspējo atslēgu no iepriekšējā viedtālruņa, un digitālās atslēgas izmēģinājuma versijai vai abonementam jābūt aktīvam.
i) Noņem uzaicinātā autovadītāja* piekļuvi ar digitālās atslēgas īpašnieka palīdzību:
- Lietotnes MyToyota sākuma ekrānā nospied uz “Digitālās atslēgas iestatījumi”.
- Pārvelc pa kreisi virs uzaicinātā vadītāja vārda, kuru vēlies noņemt, un nospied uz atkritnes ikonas.
- Apstiprini “Dzēst”.
Tu un uzaicinātais autovadītājs saņemsiet paziņojumu par digitālās atslēgas dzēšanu.
* Ja uzaicinātais autovadītājs brauks brīdī, kad tiks noņemta viņa piekļuve, automobilis neapstāsies. Uzaicinātā autovadītāja piekļuves noņemšana stājas spēkā, kad automobilis ir izslēgts.
ii) Noņem uzaicinātā autovadītāja piekļuvi ar uzaicinātā digitālās atslēgas īpašnieka palīdzību:
- Lietotnes MyToyota sākuma ekrānā nospied uz “Digitālās atslēgas iestatījumi”.
- Nospied “Dzēst digitālo atslēgu” un apstiprini “Noņemt”.
Tu un īpašnieks saņemsiet paziņojumu par digitālās atslēgas dzēšanu.
Lai sāktu digitālās atslēgas deaktivizēšanu, ir nepieciešama fiziskā atslēga un piekļuve automobilim.
- Lietotnes MyToyota sākuma ekrānā nospied uz “Digitālās atslēgas iestatījumi”.
- Nospied “Deaktivizēt digitālo atslēgu” un “Deaktivizēt”.
- Pārskati lietotnē MyToyota sniegto informāciju par deaktivizēšanas procesu.
- Veiksmīgas deaktivizācijas gadījumā tiks parādīts ziņojums “Digitālā atslēga deaktivizēta”.
Piekļuves automobilim pieprasīšana kā digitālās atslēgas uzaicinātajam vadītājam deaktivizēs digitālo atslēgu un noņems visas digitālās atslēgas (īpašnieka un koplietošanas)!
Ja to izdarīsi kļūdas dēļ vai tīši, tev būs jāveic iestatīšanas process, lai atkārtoti aktivizētu digitālo atslēgu.
Digitālās atslēgas atslēgšanas un aizslēgšanas funkcijas darbojas, ja automobilis ir aprīkots ar pēcpārdošanas tirgū iegādātu imobilaizeru.
Digitālās atslēgas dzinēja iedarbināšanas funkcija nedarbojas, ja automobilis ir aprīkots ar pēcpārdošanas tirgū iegādātu imobilaizeru.
Ja vēlies izmantot digitālo atslēgu kopā ar pēcpārdošanas tirgū iegādātu imobilaizeru, pārliecinies, ka tev līdzi ir imobilaizera transponders.
Kad digitālā atslēga ir iestatīta, to var izdzēst no automobiļa multivides sistēmas.
- Multivides sistēmas galvenajā panelī atver iestatījumu sadaļu, pēc tam ritini uz leju un nospied “Informācija un drošība”.
Digitālās atslēgas iestatījumos tiks parādīts, vai digitālā atslēga ir aktīva. - Pieskaries pie “Dzēst digitālās atslēgas", tādējādi tiks sākts dzēšanas process.
- Tev ir jāapstiprina vēlme dzēst digitālo atslēgu un jānovieto atslēga uz pogas "Start".
- Veiksmīgas deaktivizācijas gadījumā tiks parādīts ziņojums “Digitālā atslēga deaktivizēta”.
Ja tev šķiet, ka digitālā atslēga netiek pietiekami labi atpazīta, atrodoties automobiļa ārpusē vai salonā, ir iespējams pielāgot atslēgas noteikšanas diapazonu.
1. MyToyota sākuma ekrānā nospied uz “Digitālās atslēgas iestatījumi”.
2. Nospied uz “Pielāgot diapazonu”.
Digitālajai atslēgai ir rūpnīcas iestatījumi, kuriem vajadzētu būt piemērotiem lielākajai daļai autovadītāju. Noteikšanu varētu ietekmēt tas, kur tu nēsā savu viedtālruni – vai tas ir aizmugurējā kabatā? Somā? Vai rokā?
3. Izvēlies vienu no trim dažādiem jutības līmeņiem atkarībā no savām personīgajām vēlmēm un nospied “Saglabāt”.
4. Tiks parādīts paziņojums par veiksmīgu jutīguma atjaunināšanu.
Iespējams, ka tava digitālā atslēga nav sasniedzama, signāla stiprums nav pietiekams, lai varētu veikt attālinātu atslēgšanu/aizslēgšanu, vai arī tava viedtālruņa Bluetooth ir izslēgts.
- Atver viedtālruņa iestatījumus un pārbaudi, vai Bluetooth ir ieslēgts.
- Izņem viedtālruni no kabatas vai somas un pieskaries durvju rokturim, lai atslēgtu vai aizslēgtu automobili.
Lietotnē MyToyota vispirms izvēlies savu auto sadaļā “Mana garāža”, pēc tam uzklikšķini uz “Savienoto pakalpojumu centrs”. Cilnē “Pieejamie” izvēlies “Savienotie pakalpojumi”, pēc tam aktivizē savienotos pakalpojumus, kas ir pieejami Tavam auto.
PIEZĪME. Aktivizācijas procesā Tev būs jāpiekrīt lietošanas noteikumiem un paziņojumam par privātumu.
Piecu ikonu rinda no kreisās uz labo pusi ietver šādas sadaļas:
Automobilis – Karte – Paziņojumi – Konts – Atbalsts
MyToyota savienotos pakalpojumus veido lietotne MyToyota mobilajā ierīcē un multivides sistēma automobilī. Katrs ietver savu funkciju kopumu, kas padara braukšanu drošāku un aizraujošāku gan automobilī, gan ārpus tā.
Lietotne MyToyota ļauj sazināties ar automobili neatkarīgi no atrašanās vietas. Tu vari ieplānot braucienus, noteikt novietotā auto atrašanās vietu, atrast informāciju par to, kad jāveic auto apkope, pārbaudīt informāciju par automobili un saņemt svarīgus paziņojumus par savu auto.
MyToyota multivide ļauj savienot viedtālruni (savietojamu ar iOS un Android) ar automobili*. Tu vari izmantot savas iemīļotās lietotnes, tostarp Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps un Waze, automobilī un pārvaldīt tās ar balss asistenta Siri vai OK Google palīdzību. MyToyota multivide sniedz arī piekļuvi noderīgai informācijai, piemēram, reāllaika satiksmes paziņojumiem un brīdinājumiem par fotoradariem, kā arī ļauj meklēt interesējošas vietas navigācijas sistēmā.
* Konkrētiem modeļiem.
Izmantojot MyToyota lietotni, transportlīdzekļa īpašnieks var izmantot tā atbalstītos digitālos pakalpojumus (attālinātās vadības pakalpojumus, digitālo atslēgu utt.), skatīt automobiļa apkopes vēsturi utt., un lietotnei var pievienot tikai tos automobiļus, kas atbalsta digitālos pakalpojumus. Portālam nav funkciju, kas saistītas ar transportlīdzekļa digitālajiem pakalpojumiem, taču vari skatīt apkopes vēsturi, rezervēt apkopi un lejupielādēt lietotāja rokasgrāmatas. Portālam var pievienot arī automobiļus, kas neatbalsta digitālos pakalpojumus.
Dažas funkcijas, piemēram, servisa pieteikšana tiešsaistē vai servisa vēsture ir pieejamas gan lietotnē MyToyota, gan klientu portālā/personīgajā vietnē (tīmekļa vietnē), izmantojot tos pašus ieejas datus.
Pēc aktivizēšanas privātuma režīms tiks piemērots visiem pakalpojumiem, kas balstās uz ģeogrāfisko atrašanās vietu — funkcijai “Atrast manu automobili” un braukšanas analītikai. Kad privātuma režīms ir aktivizēts, šie pakalpojumi nebūs pieejami vai var tikt ietekmēta to kvalitāte un precizitāte.
Privātuma režīms ir pieejams lietotnes MyToyota sadaļā “Mana garāža”. Sākumlapas augšdaļā uzklikšķini uz “Mana garāža”, pēc tam uz “Privātuma režīms”. Tur tu varēsi aktivizēt vai deaktivizēt privātuma režīmu.
Ja automobilis ir aprīkots ar sistēmu Smart Connect, privātuma režīma statusu varēs redzēt tikai lietotnē. To var ieslēgt/izslēgt automobiļa multivides sistēmā.
Privātuma režīma statuss (aktīvs vai neaktīvs) paliek nemainīgs, līdz tu izlem to mainīt. Privātuma režīma pašreizējo statusu vari redzēt savā kontā lietotnē MyToyota vai klientu portālā.
MyToyota savienotos pakalpojumus veido lietotne MyToyota un multimediji. Katrai ir savs funkciju kopums, kas ir jāaktivizē atsevišķi.
Ātrs veids, kā uzzināt, vai MyToyota savienotie pakalpojumi ir aktivizēti, ir pārbaudīt, vai informācija par Tavu pēdējo braucienu ir redzama lietotnes sākuma ekrānā.
Ja neesi drošs/-a, vai MyToyota savienotie pakalpojumi ir aktivizēti, vispirms izvēlies atbilstošo automobili sadaļā “Mana garāža” un pēc tam uzklikšķini uz “Savienoto pakalpojumu centrs”. Pēc tam Tev tiks parādīti visi Tavam transportlīdzeklim pieejamie pakalpojumi un to statuss. Aktivizē savienotos pakalpojumus, kas ir pieejami Tavam auto.
Lai aktivizētu “Toyota Online”, savieno viedtālruni ar automobili, izmantojot Bluetooth vai Wi-Fi sasaisti; pēc tam uzklikšķini uz cilnes “Iestatīšana”. Tad uzklikšķini uz cilnes “Tiešsaiste”, pēc tam uz “Toyota Online” un izvēlies esošu profilu. Ieej MyToyota.
Pēc ieejas pakalpojumi būs pieejami bez maksas trīs gadus. Multivides abonementa derīguma termiņu vari apskatīt klportālā.
Ja Tev vēl nav profila, vari to izveidot savā automobilī, izvēloties opciju “Jauns profils”.
Ja automobilis ir aprīkots ar Toyota Smart Connect, Tu vari skenēt galvenajā ierīcē ģenerēto kvadrātkodu, izmantojot lietotni MyToyota, vai arī manuāli ievadīt to lietotnē. Pēc tam aktivizē viedos pakalpojumus "Savienoto pakalpojumu centrā" MyToyota.
Profila informācija ir vienāda gan lietotnei MyToyota, gan klientu portālam MyToyota. Abās platformās var nomainīt paroli.
Lai mainītu paroli, dodies uz savu profilu un izvēlies “Mainīt paroli” vai dodies uz pierakstīšanās ekrānu un atlasi “Aizmirsu paroli”.
Tevis izvēlētajai pārstāvniecībai ir jāapstiprina tava identitāte, lai nodrošinātu, ka nepiederošas personas nevar piekļūt Toyota klientu personas datiem.
Tu tiec aicināts/-a apmeklēt pārstāvniecību, jo Toyota prioritāte ir klientu personas datu aizsardzība.
- Atcel savienoto pakalpojumu abonementu un dzēs automobili no konta lietotnē MyToyota.
- Dzēs lietotāja profilu no multimediju galvenās ierīces.
- Neizdzēs savu kontu, jo kontam varēsi pievienot jebkuru nākamo Toyota automobili, ko iegādāsies. Neaizmirsti informēt jauno automobiļa īpašnieku par to, ka automobilis ir aprīkots ar savienotajiem pakalpojumiem.
Sinu MyToyota rakenduse ja kliendiportaali kontot saab kasutada sõiduki multimeediaseadmes. Kui Sul seda pole, soovitame alla laadida MyToyota rakenduse ja luua konto seal.
Samuti saad luua konto veebipõhise kliendiportaali kaudu või multimeediaseadme enda kaudu. Viimasel juhul pead siiski nõustuma kasutustingimustega 14 päeva jooksul kliendiportaalis (see variant kehtib üksnes multimeediaseadmete puhul, mis eelnevad MM21 põlvkonnale).
Savienotie pakalpojumi ir pieejami 10 gadus, iegādājoties jebkuru Toyota automobili, kas ir savietojams ar savienotajiem pakalpojumiem.
Automobiļiem, kas ir aprīkoti ar Smart Connect, savienotie pakalpojumi ir pieejami 4 gadus.
Ekrānā “Mana garāža” vari uzklikšķināt uz “Serviss un rokasgrāmatas” sadaļā “Apkope un serviss”. Šeit tu vari iestatīt vēlamo pārstāvniecību.
Jā, atsevišķiem modeļiem ir iespēja apskatīt durvju, logu, bagāžnieka un gaismu statusu.
Lai pārbaudītu statusu, dodies uz sadaļu “Automobilis”. Uzklikšķini uz automobiļa attēla vai “Automobiļa statuss”.
Lai uzzinātu vairāk par funkciju pieejamību pēc modeļa, lūdzu, sazinies ar pilnvarotu pārstāvniecību vai meklē informāciju vietējā Toyota tīmekļa vietnē.
Jā, atsevišķus modeļus var atslēgt/aizslēgt attālināti, izmantojot lietotni. Kartītē “Attālinātie pakalpojumi” atradīsi atslēgšanas/aizslēgšanas pogu.
Lūdzu, ņem vērā, ka tu nevarēsi:
- aizslēgt automobili, ja kādas no durvīm būs atvērtas un/vai ja viedā atslēga atradīsies automobilī;
- atslēgt automobili, ja būs ieslēgta signalizācija vai ja automobilis tika manuāli aizslēgts ar fizisko atslēgu.
Lai uzzinātu vairāk par funkciju pieejamību pēc modeļa, lūdzu, sazinies ar pilnvarotu pārstāvniecību vai meklē informāciju vietējā Toyota tīmekļa vietnē.
Jā, noteiktus modeļus var atrast pārpildītā stāvvietā, attālināti ieslēdzot transportlīdzekļa avārijas gaismas.
Lietotnē MyToyota atver kartīti “Attālinātie pakalpojumi”.
Uzklikšķinot uz “Avārijas gaismas”, tu vari ieslēgt automobiļa avārijas gaismas un viegli atrast savu automobili.
Avārijas gaismas tiek ieslēgtas uz 60 sekundēm. Pēc 60 sekundēm tu vari atkal aktivizēt avārijas gaismu funkciju.
Lai uzzinātu vairāk par funkciju pieejamību pēc modeļa, lūdzu, sazinies ar pilnvarotu pārstāvniecību vai meklē informāciju vietējā Toyota tīmekļa vietnē.
MyToyota multimediji (automobiļa multivides ierīcē saukta par Toyota Online Services) ietver vairākus tiešsaistes navigācijas pakalpojumus, sniedzot noderīgu reāllaika informāciju, piem. satiksmes informāciju un brīdinājumus par fotoradariem.
Lai šīs funkcijas darbotos, ir nepieciešams interneta savienojums. Ja Tev nav savienotas ierīces, mobilā ierīce ir jāsavieno ar Wi-Fi ierīci/tīklu automobilī, kopīgojot Wi-Fi vai Bluetooth sasaisti.
Katram jaunajam Toyota ir 3 gadu* bezmaksas karšu atjauninājumi (Map Care abonements) navigācijas sistēmai, kā arī citi pakalpojumi, tostarp:
- Reāllaika satiksmes paziņojumi
- Coyote (ja pieejams) vai Cyclops brīdinājums par fotoradariem
- Google Street View (ja pieejams)
- Interesējošie objekti
- Degvielas uzpildes stacijas
- Autostāvvietas
- Laikapstākļi
*Ja Tavs auto ir aprīkots ar MM21, tiek piemērots 4 gadu laikposms.
Vairums pašlaik pārdošanā esošo Toyota modeļu ietver tiešsaistes navigācijas pakalpojumus, piemēram:
- Reāllaika satiksmes paziņojumus
- Brīdinājumus par fotoradariem
- Google Street View (ja pieejams)
- Informāciju par interesējošiem objektiem
- Degvielas cenām
- Autostāvvietām
- Laikapstākļiem
(Šo pakalpojumu pieejamība ir atkarīga no modeļa un aprīkojuma līmeņa. Lūdzu, sazinies ar pārstāvniecību, lai noskaidrotu, kuri no tiem ir pieejami tavam automobilim.)
Pirmos 3 gadus* (var atšķirties atkarībā no valsts) MyToyota multimediju navigācijas tiešsaistes pakalpojumi ir bez maksas. Pēc tam Tu vari iegādāties abonementu. Mūsu komplekts Map Care ietver visus mūsu karšu atjauninājumus un saistītos tiešsaistes pakalpojumus, un mūsu servisa komplektā ir iekļautas mūsu tiešsaistes pakalpojumu funkcijas. Abonementu vari iegādāties mūsu e-veikalā. Tu vari veikt pasūtījumu caur Toyota pārstāvniecību.
*Ja Tavs auto ir aprīkots ar MM21, tiek piemērots 4 gadu laikposms.
Tu vari tos lietot, ja iepriekšējā īpašnieka konts joprojām ir aktīvs multivides ierīcē, un vari turpināt tos izmantot bezmaksas abonēšanas periodā. BET mēs vienmēr iesakām klientiem izrakstīties un izveidot savu kontu, lai tu varētu pilnībā pārvaldīt savus abonementus. To var izdarīt:
- Lietotnē MyToyota savā mobilajā ierīcē — vispirms reģistrējies un pēc tam pieraksties savā automobilī
- Izvēlnē “Online” automobiļa multivides sistēmā — tev 14 dienu laikā būs jāpiekrīt lietošanas noteikumiem, izmantojot klientu portālu/personīgo vietni (opcija attiecas tikai uz multivides sistēmām pirms MM21 paaudzes)
- Klientu portālā — kad tavs konts ir izveidots, izmantojot tīmekļa portālu, vari pierakstīties multivides sistēmā, izmantojot pierakstīšanās datus
Jā, lielākā daļa mūsu modeļu, kas izlaisti pēc 2019. gada, ir aprīkoti ar viedtālruņa integrāciju (Apple CarPlay un Android Auto). Ja Tev ir tiešsaistes savienojums ar viedtālruni, ierīce vienkārši jāpievieno transportlīdzekļa USB portam. Pēc tam lietotnes būs pieejamas informācijas un izklaides ekrāna izvēlnē Android Auto*/Apple CarPlay.
Automobiļus, kas atbalsta Apple CarPlay, vari redzēt šajā vietnē:
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ (Opens in new window)
*Ja Tavā Android ierīcē ir vecāka versija par Android 10, vispirms ir jāinstalē lietotne Android Auto. Bezvadu Android Auto tiek atbalstīts, sākot ar Android 11.
Izmantojot funkciju “Mani galamērķi”, tu vari sagatavoties ceļojumam jau iepriekš, mobilajā ierīcē meklējot norādes un pēc tam nosūtot tās uz savu automobili. Lūdzu, ņem vērā, ka šim nolūkam ir nepieciešams automobilis ar navigācijas sistēmu un MyToyota konts, kurā auto ir reģistrēts.
“Mani galamērķi” ir pakalpojums, kas pēc noklusējuma ir pieejams automobiļiem, kas aprīkoti ar automobiļa navigāciju, bet lietotājam ir jāaktivizē viedie pakalpojumi, lai izmantotu šīs funkcijas priekšrocības.
Maršruta plānošanai vari izmantot lietotnes MyToyota funkciju “Mani galamērķi”. Lūdzu, ņem vērā — lai iespējotu šo funkciju, vispirms ir jāsasaista automobilis ar savu MyToyota profilu.
Kad tas ir izdarīts, lietotnē MyToyota atver cilni “Pakalpojumi” un izvēlies “Mani galamērķi”. Uzklikšķini uz “Kurp” un ievadi galamērķa adresi. Uzklikšķinot uz pogas "+", Tu vari izveidot braucienu ar līdz 9 apstāšanās vietām un galamērķi. Pēc tam nospied “Nosūtīt uz automobili”.
Kad esi iekāpis/-usi automobilī, pārliecinies, vai ir pieejams Wi-Fi savienojums (vienkāršākā metode ir sasaistīt viedtālruni, izmantojot Bluetooth). Kad automobilī ir izveidots interneta savienojums, vari lejupielādēt ceļojumu.
Tavs iepriekš plānotais ceļojums būs pieejams multivides ierīces sadaļā "Favourites/Favourite Destinations" (Izlase/Izlases galamērķi).
Trīs gadu* termiņš sākas no brīža, kad ievadi MyToyota pierakstīšanās datus informācijas un izklaides ierīcē.
* Ja tavs auto ir aprīkots ar MM21, tiek piemērots 4 gadu laikposms.
30 dienas pirms bezmaksas 3 gadu* laikposma beigām Tu saņemsi iknedēļas paziņojumu automobiļa multivides sistēmas ekrānā. 15 dienas pirms bezmaksas 3 gadu* laikposma beigām Tu katru dienu saņemsi to pašu paziņojumu. Kad 3 gadu* laikposms būs beidzies, paziņojums tiks parādīts katru reizi, kad mēģināsi izmantot lietotni.
* Ja auto ir aprīkots ar MM21, tiek piemērots 4 gadu laikposms.
Atsevišķos modeļos pieejamo attālinātās klimata kontroles sistēmu var aktivizēt attālināti, izmantojot lietotni MyToyota, lai atdzesētu/sasildītu automobiļa salonu līdz vēlamajam līmenim.
No attālinātās kontroles kartītes tu varēsi aktivizēt attālināto klimata kontroli uz 10 minūtēm. Kad attālinātā klimata kontrole ir aktivizēta, lietotne MyToyota norāda, cik daudz laika ir atlicis līdz darbības beigām. Attālināto klimata kontroli var aktivizēt divas reizes (2 x 10 min).
Dažiem automobiļiem, aktivizējot pamata attālināto klimata kontroli, tiks iedarbināts arī automobiļa dzinējs. Līdz ar to tiks ieslēgti visi pēdējā brauciena laikā (pirms dzinēja izslēgšanas) izmantotie papildu iestatījumi (piemēram, temperatūras iestatījums, sēdekļu apsilde, radio utt.).
Atsevišķiem automobiļiem attālinātajai klimata kontrolei ir papildu funkcijas. Piemēram:
- attālināta sēdekļu ventilācijas, sēdekļu apsildes, stūres rata apsildes un pretaizsalšanas vadība;
- plānota attālinātās klimata kontroles vadība: iepriekš izlem, kad automobiļa salonu nepieciešams atdzesēt vai sasildīt.
Lūdzu, ņem vērā, ka pamata attālinātā klimata kontrole iekšdedzes dzinēja un hibrīda automobiļiem nav pieejama Austrijā juridisku ierobežojumu dēļ. Austrijā attālinātā klimata sistēma ir pieejama elektromobiļiem un Plug-in hibrīdiem.
Elektromobiļiem un Plug-in hibrīdiem ir nepieciešams vismaz 20% vai 30% akumulatora uzlādes līmenis, lai varētu darbināt gaisa kondicionēšanas sistēmu.
Ja āra temperatūra ir zem -10°C, attālinātā klimata kontrole nedarbojas Plug-in hibrīdos.
Lai uzzinātu vairāk par funkciju pieejamību pēc modeļa, lūdzu, sazinies ar pilnvarotu pārstāvniecību vai meklē informāciju vietējā Toyota tīmekļa vietnē.
Šī funkcija ir pieejama atsevišķos modeļos*. Ja tavā viedtālrunī ir instalēta lietotne MyToyota un ir iespējoti uznirstošie paziņojumi, tu saņemsi paziņojumu (5–10 min** pēc brauciena beigām) par:
- atvērtu/-iem logu/-iem;
- neaizslēgtām durvīm;
- neaizvērtām durvīm;
- neaizvērtu bagāžas nodalījumu;
- ieslēgtām avārijas gaismām;
- neaizvērtu motora pārsegu;
- atvērtu jumta lūku;
- ieslēgtiem priekšējiem lukturiem;
- brīdinājuma signāliem;
- atgādinājumu par aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem.
* Ne katrs automobilis spēj nosūtīt šos uznirstošos paziņojumus. Lūdzu, noskaidro sava automobiļa iespējas pie pārdevēja.
** Uznirstošie paziņojumi tiks parādīti arī cilnē “Paziņojumi” lietotnes ekrāna apakšā.
Lietotne MyToyota atbalsta:
- Android 8 un jaunākās versijas
- IOS 16 un jaunākās versijas (ar priekšlikumu padarīt to 17 vai 18 un jaunākas versijas ar jauno IOS izlaidi (v26)
Dabiskas izlādes un noteiktu elektrisko ierīču darbības dēļ akumulatorā uzkrātā elektrība pakāpeniski izlādējas pat tad, kad automobilis netiek lietots.
Ja ar automobili netiek braukts ilgu laiku, akumulators var izlādēties un automobili, iespējams, nevarēs iedarbināt (akumulators tiek automātiski uzlādēts brauciena laikā).
Hibrīdiem– mēs iesakām iestatīt režīmu "ready on" vismaz reizi nedēļā uz 20 minūtēm. To darot, vienmēr pārslēdz automobiļa pārnesumu pozīcijā "P" un neizmanto neitrālo pozīciju "N", jo tad hibrīda akumulators netiks uzlādēts.
Parastajiem automobiļiem – mēs iesakām vismaz vienu reizi nedēļā darbināt dzinēju 20–30 minūtes.
Ja Tavā automobilī nav viedās atslēgšanas sistēmas, tu vari aizslēgt un atslēgt automobili manuāli (norādes skatīt Īpašnieka rokasgrāmatā).
Ja automobilī ir viedās atslēgšanas sistēma, veic rokasgrāmatā aprakstītās darbības automobiļa atslēgšanai un aizslēgšanai.
Apple CarPlay vai Android Auto var aktivizēt, pieslēdzot mobilo ierīci automobiļa USB portam. Automobiļa multivides ekrānā uzklikšķini uz pogas “Menu" (Izvēlne) un uzklikšķini uz "CarPlay" vai "Android Auto".
Ja tavā Android ierīcē ir vecāka versija par Android 10, vispirms ir jāinstalē lietotne Android Auto.
Bezvadu Android Auto tiek atbalstīts, sākot ar Android 11.
Viedos pakalpojumus veido lietotne MyToyota un multivide. Katram ir savs funkciju kopums, kas uzlabo vadītāja drošību un nodrošina savlaicīgu ierašanos galamērķī.
Lietotne MyToyota ļauj sazināties ar automobili neatkarīgi no atrašanās vietas. Atkarībā no Smart Connect automobiļa Tu vari izbaudīt vienu vai vairākas no šīm funkcijām: meklēt autostāvvietu uz ielas vai ārpus koplietošanas ceļiem, atrast degvielas uzpildes stacijas, izmantot navigāciju, vienlaikus saņemot informāciju par notikumiem uz ceļa, vai izmantot balss komandas automobilī.
Toyota Smart Connect augstas izšķirtspējas 9 collu skārienekrāns ir ne tikai intuitīvāk lietojams, bet, pateicoties savienotajai navigācijai, braucieni ir ērtāki, ņemot vērā reāllaika satiksmes atjauninājumus un brīdinājumus par fotoradariem. Un, izmantojot bezvadu viedtālruņa integrāciju, tālruņa pievienošana un mīļāko atskaņošanas sarakstu baudīšana nekad nav bijusi tik vienkārša.
Toyota Smart Connect atbalsta papildu savienojamības funkcijas, kas nodrošina papildu komfortu un kontroli (piemēram, durvju aizslēgšanu/atslēgšanu, avārijas gaismu ieslēgšanu, attālināto klimata kontroli utt.).
Maks
Abonēšanas process
Par dažiem abonementiem – jā.
Lai izmantotu vairākas Toyota piedāvātās funkcijas un pakalpojumus, ir nepieciešams, lai tavā makā būtu pievienota derīga maksājuma metode un tu reģistrētos plānam, kas vislabāk atbilst tavām vajadzībām. Turklāt, iegādājoties automobili, daži abonēšanas pakalpojumi uz ierobežotu laiku ir bez maksas, bet pēc bezmaksas perioda beigām par tiem būs jāmaksā.
Tavs maksājums būs atkarīgs no vēlamā pakalpojuma vai funkcijas un no tā, vai izvēlies maksājumi katru mēnesi, gadu vai katrus četrus gadus. Lūdzu, pārbaudi visas iespējas, izskatot katru abonementu atsevišķi.
Cena var atšķirties arī atkarībā no valsts.
14 dienu atteikuma tiesības ir spēkā un tiek skaitītas no dienas, kad aktivizē abonementu. Ja tev ir tiesības uz izmēģinājuma abonementu, nav par ko uztraukties, jo tev ir viens mēnesis laika, lai atteiktos bez papildu maksas.
Pēc izmēģinājuma perioda beigām un pirmā maksājuma veikšanas 14 dienu atteikuma tiesības vairs nav piemērojamas un atmaksa nav iespējama.
Ja tev nav tiesību uz izmēģinājuma periodu un veic pirmo maksājumu, tev ir 14 dienas, lai atceltu līgumu un saņemtu pilnu naudas atmaksu. 14 dienu atteikuma tiesības ir piemērojamas tikai vienu reizi.
Ja tev ir tiesības uz izmēģinājuma periodu, pirmais maksājums tiks veikts tieši vienu mēnesi pēc aktivizēšanas datuma.
Ikmēneša reģistrācijas gadījumā maksa tiks iekasēta katru mēnesi tajā pašā dienā. Piemēram, ja aktivizēšanas datums ir 10. janvāris, pirmais maksājums tiks veikts 10. februārī, nākamais – 10. martā utt.
Ikgadējā maksājuma gadījumā maksa tiks iekasēta vienā un tajā pašā dienā katru gadu. Piemēram, ja aktivizēšanas datums ir 2024. gada 10. janvāris, pirmais maksājums tiks veikts 2024. gada 10. februārī, bet nākamais – 2025. gada 10. februārī.
Katru četru gadu maksājuma gadījumā maksa tiks iekasēta vienā un tajā pašā dienā ik pēc četriem gadiem. Piemēram, ja aktivizēšanas datums ir 2024. gada 10. janvāris, pirmais maksājums tiks veikts 2024. gada 10. februārī, bet nākamais – 2028. gada 10. februārī.
Ja piekrīti, mēs varam nosūtīt tev paziņojumus pirms katra maksājuma par ikgadējo un četru gadu reģistrāciju.
Lai lietotnē MyToyota abonētu savienotos pakalpojumus, izpildi tālāk norādītās darbības.
- Dodies uz Savienoto pakalpojumu centru un izvēlies pakalpojumu, kas tevi interesē.
- Izvēlies abonēšanas plānu – ikmēneša, gada vai ik pēc 4 gadiem.
- Dodies uz grozu un ievadi savu norēķinu adresi un maksājuma informāciju. Tev būs nepieciešama norēķinu adrese un derīga maksājuma metode tavā makā.
- Pārskati pirkumu kopsavilkumā un, ja esi gatavs(-a), aktivizē pakalpojumu.
- Ja tev ir tiesības uz izmēģinājuma periodu, maksa par pakalpojumu vēl netiks iekasēta, bet tu varēsi redzēt pirmā maksājuma datumu. Ja izmēģinājuma versija jau ir izmantota, šajā brīdī tev tiks piemērota maksa un uz tavu e-pastu tiks nosūtīts rēķins.
Maksājumi un rēķini
Atmaksa
Lūdzu, ņem vērā tālāk izklāstīto attiecībā uz mūsu reģistrēšanās un atmaksas politiku.
- Ikmēneša abonementa atcelšanas gadījumā nauda netiek atmaksāta. Tomēr tavs abonements netiks automātiski atjaunots termiņa beigās.
- Ja abonementu reģistrē uz gadu vai četriem gadiem, tev ir tiesības saņemt proporcionālu atmaksu, kas aprēķināta pa mēnešiem.
- Neatkarīgi no reģistrēšanās veida tev tiks atmaksāta pilna summa, ja tu atteiksi abonementu 14 dienu laikā pēc reģistrēšanās (un nav izmēģinājuma perioda).
- Atmaksu 14 dienu laikā var saņemt tikai vienu reizi. Plašāku informāciju meklē mūsu "Lietošanas noteikumos".
Tu saņemsi proporcionālu atmaksu.
- Gada gadījuma piemērs:
Izmēģinājuma perioda aktivizēšana sākās 10. janvārī, pirmais maksājums jāveic 10. februārī, un atcelšana notika līdz 30. maijam. Tādējādi tu izmantoji pakalpojumu ilgāk nekā trīs mēnešus, tāpēc mēs uzskatīsim, ka periods ilgst četrus mēnešus. Rezultātā tiks atmaksāta nauda par atlikušajiem astoņiem mēnešiem.
- Četru gadu gadījuma piemērs:
Izmēģinājuma perioda aktivizēšana sākās 2024. gada 10. janvārī, pirmais maksājums jāveic 2024. gada 10. februārī, un atcelšana notika līdz 2025. gada 30. maijam. Tādējādi tu izmantoji pakalpojumu ilgāk nekā 15 mēnešus, tāpēc mēs uzskatīsim, ka periods ilgst 16 mēnešus. Rezultātā tiks atmaksāta nauda par atlikušajiem 32 mēnešiem.
Jā. Tu saņemsi pilnīgu naudas atmaksu.
Atteikuma tiesību 14 dienu periods sākas no abonementa aktivizēšanas dienas, nevis no pirmā maksājuma veikšanas dienas.
Tas attiecas tikai uz gadījumiem, kad tev nav tiesību uz viena mēneša izmēģinājuma periodu un tev ir jāveic maksājums no pirmās dienas. Lūdzu, ņem vērā, ka 14 dienu atmaksu vari saņemt tikai vienu reizi.
Drošība un konfidencialitāte
Mūsu datubāzes ir šifrētas un drošas, un visās mūsu sistēmās ir piekļuves kontroles mehānismi, lai nodrošinātu tavu datu aizsardzību. Turklāt datu pārraide starp mūsu sistēmām tiek šifrēta, lai nodrošinātu papildu drošības līmeni.
Ar maksājumiem saistītos datus mēs apstrādājam saskaņā ar Maksājumu karšu industrijas datu drošības standartu – vadlīniju kopumu, kurš ir izstrādāts, lai aizsargātu karšu turētāju informāciju.
Attiecībā uz personas datiem mēs ievērojam ES Vispārīgajā datu aizsardzības regulā (VDAR) noteiktos drošības principus, lai aizsargātu tavu personas informāciju un nodrošinātu tavu privātumu.
Paziņojumi
Savietojamība un ierīces
Problēmu novēršana
Attālinātie pakalpojumi var nedarboties dažādu iemeslu dēļ. Mēģināsim uzskaitīt biežāk sastopamos iemeslus:
- Tavs automobilis var neatbalstīt dažus vai visus attālinātos pakalpojumus. Lūdzu, sazinies ar savu pārstāvniecību, lai to noskaidrotu.
- Tu, iespējams, neesi abonējis/-usi attālinātos pakalpojumus.
- Ja neesi lietojis/-usi savu automobili ilgāk par deviņām dienām, tas, iespējams, ir pārgājis miega režīmā, lai aizsargātu akumulatora darbības laiku.
- Lūdzu, dodies pie sava auto un iedarbini dzinēju.
- Lūdzu, pārliecinies, vai ir izpildīti visi priekšnosacījumi: visas durvis ir aizvērtas, motora pārsegs ir aizvērts un viedā atslēga neatrodas automobilī.
- Tev ir uzlādējams hibrīds vai elektriskais akumulatora automobilis, un tu nevari aktivizēt attālināto klimata kontroli? Iespējams, ka tava elektroauto akumulatora uzlādes līmenis ir zemāks par 30 % vai 20 % (atkarībā no modeļa); tādā gadījumā uzlādē akumulatoru.
- Tev ir uzlādējams hibrīds, un tu nevari aktivizēt attālināto klimata kontroli? Ja āra temperatūra ir zemāka par -10°C, attālinātā klimata kontrole nedarbosies.
Lai aktivizētu pakalpojumus, lūdzu, veic šādas darbības:
- Veic vairākus braucienus ar automobili, no kuriem katrs ilgst 20 minūtes.
- Izslēdz privātuma režīmu auto multivides ekrānā.
- Novieto auto vietā ar labu mobilo sakaru pārklājumu.
Ņem vērā, ka aktivizēšana dažkārt var ilgt līdz 24 stundām.
Kādā brīdī vecā Toyota lietotne pārtrauks savu darbību. Lai turpinātu izmantot saistītos pakalpojumus, iesakām pāriet uz jauno lietotni MyToyota. Lai izvairītos no pakalpojumu pārtraukumiem, lūdzu, dari to sev piemērotā brīdī.
Pāreja uz jauno lietotni MyToyota ir ātra un vienkārša. Tu atradīsi visus lieliskos pakalpojumus, pie kuriem esi pieradis/-usi, un vēl vairāk nākotnē.
ES Datu akts (Regula (ES) 2023/2854) ir regula, kuras mērķis ir nodrošināt taisnīgu piekļuvi datiem, kas ģenerēti, lietojot savienotu produktu vai ar to saistītu pakalpojumu, un šo datu izmantošanu. Autotransporta nozarē tas ietver:
- savienotus transportlīdzekļus (vieglos automobiļus, mikroautobusus un kravas automobiļus ar telemātikas funkcijām);
- viedos mājas lādētājus (elektroauto uzlādes stacijas);
- saistītus pakalpojumus, piemēram, mobilās lietotnes transportlīdzekļu tālvadībai vai uzlādes pārvaldībai.
• Transportlīdzekļa dati: dati, kas tiek ģenerēti transportlīdzekļa darbības un veiktspējas rezultātā un ir uzskaitīti tālāk tekstā norādītajās kategorijās.
o Atrašanās vietas dati:
- ģeolokācijas informācija (piemēram, transportlīdzekļa ģeogrāfiskā atrašanās vieta (ģeogrāfiskais garums un platums), plānotais galamērķis, braucieni un ceļojuma virziens) precīzā laikā;
- informācija par braucienu (piemēram, pēdējie galamērķi un iecienītākie galamērķi).
o Telemātikas dati:
- braukšanas paradumi (piemēram, braukšanas žurnāli, braukšanas ātrums, paātrinājums un bremzēšanas ātrums);
- transportlīdzekļa tehniskie dati (piemēram, nobraukums, degvielas patēriņš un brīdinājumi) un diagnostikas dati (piemēram, sistēmas atteices un brīdinājuma signāli);
• Mājas lādētāja dati: dati, kas iegūti, izmantojot mājas lādētājus, un kas uzskaitīti tālāk tekstā norādītajās kategorijās.
o Uzlādes sesijas dati: informācija par katru uzlādes sesiju, tostarp sākuma un beigu laiku, ilgumu un patērēto enerģiju.
o Enerģijas patēriņa dati: detalizēti uzskaites dati par uzlādes laikā patērēto elektroenerģijas daudzumu, bieži sadalīti pa laika intervāliem.
o Uzlādes efektivitāte: dati par uzlādes procesa efektivitāti, tostarp jebkādiem zaudējumiem, kas rodas uzlādes laikā.
o Ierīces statuss: mājas lādētāja reāllaika statusa atjauninājumi, piemēram, darbības statuss, kļūdu kodi un apkopes brīdinājumi.
• Saistīto pakalpojumu dati: dati, kas atspoguļo jūsu mijiedarbību ar mūsu pakalpojumiem, tostarp navigācijas vēsture, transportlīdzekļa un/vai mājas lādētāja pārvaldība.
• Metadati: dati, kas nepieciešami, lai interpretētu iepriekšminētās kategorijas, piemēram, apraksti, laika zīmogi, atrašanās vieta un mērvienības.
ES Datu akts piešķir ievērojamas tiesības savienoto produktu lietotājiem. Šīs tiesības ir paredzētas, lai nodrošinātu tev lielāku kontroli, pārredzamību un elastīgumu attiecībā uz piekļuvi taviem datiem un to izmantošanu.
Konkrētāk:
1. Tiesības apskatīt un saņemt datus
Tev ir tiesības piekļūt datiem, ko ģenerē tavs savienotais produkts un ar to saistītie digitālie pakalpojumi, un saņemt šos datus. Tie ietver:
- reāllaika un vēsturiskos datus, piemēram, atrašanās vietu, degvielas patēriņu, riepu spiedienu, dzinēja diagnostiku un braukšanas paradumus;
- personas datus un nepersondatus atkarībā no lietošanas konteksta (piemēram, individuālais autovadītājs vai autoparka operators).
- dati jāsniedz strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā bez maksas.
- sīs tiesības ļauj tev saprast, kādi dati tiek vākti un kā tie tiek izmantoti, un iegūt tos savām vajadzībām, piemēram, analīzei, tālākpārdošanai vai pakalpojumu sniedzēja maiņai.
2. Tiesības kopīgot datus ar trešajām personām
Tev ir arī tiesības norādīt transportlīdzekļa ražotājam (vai citiem datu turētājiem), lai tas kopīgo tavus datus ar tevis izvēlētu trešo personu. Tās var būt:
neatkarīgas remontdarbnīcas vai pakalpojumu sniedzēji diagnostikai un apkopei;
apdrošināšanas sabiedrības, kas piedāvā apdrošināšanas polises, pamatojoties uz lietojumu;
autoparku pārvaldības platformas loģistikas optimizācijai;
digitālo pakalpojumu sniedzēji, kas piedāvā lietotnes vai rīkus tavas braukšanas pieredzes uzlabošanai.
Ražotājiem ir juridisks pienākums nodrošināt šos datus tevis norādītajai trešajai personai saskaņā ar taisnīgiem, saprātīgiem un nediskriminējošiem nosacījumiem. Tas veicina konkurenci un inovācijas un novērš atkarību no viena pakalpojumu sniedzēja.
3. Pārredzamība un piekļuve pēc noklusējuma
Ražotājiem jānodrošina, ka
tu esi skaidri informēts(-a) par to, kādi dati tiek vākti, kā tie tiek izmantoti un kādas ir tavas tiesības;
transportlīdzekļi, mājas lādētāji un pakalpojumi ir izstrādāti ar "piekļuvi pēc noklusējuma”, kas nozīmē, ka datiem jābūt viegli un droši pieejamiem tev un tevis izvēlētajām trešajām personām.
Piemēri
1. piemērs. Neatkarīga apkope: tu vēlies izmantot vietējo autoservisu, nevis Toyota servisa centru. Tu vari pieprasīt, lai tava transportlīdzekļa diagnostikas un apkopes dati tiktu nosūtīti tieši autoservisam, ļaujot tam veikt remontu bez vajadzības pēc citiem rīkiem vai datiem.
2. piemērs. Apdrošināšana: tu izvēlies apdrošināšanas polisi, kas balstīta uz lietojumu. Tu vari atļaut savam apdrošinātājam saņemt braukšanas paradumu datus (piemēram, ātrumu un bremzēšanas paradumus) tieši no tava transportlīdzekļa, lai aprēķinātu personalizētu apdrošināšanas prēmiju.
3. piemērs. Autoparka pārvaldība: kā autoparka operators tu vari piekļūt reāllaika datiem no visiem savā autoparkā esošajiem transportlīdzekļiem un dalīties ar tiem ar trešo personu loģistikas platformu, lai optimizētu maršrutus, uzraudzītu degvielas patēriņu un plānotu apkopi.
4. piemērs. Enerģijas patēriņa optimizācija: trešā persona, kas nodarbojas ar enerģijas pārvaldību, var apvienot datus no savienotā mājas lādētāja ar datiem no citām savienotām enerģijas patērētājierīcēm un sniegt ziņojumus un ieteikumus, lai optimizētu uzlādes laiku, samazinātu elektroenerģijas izmaksas un uzlabotu energoefektivitāti, pamatojoties uz reāllaika tīkla apstākļiem un lietotāju preferencēm.
1. Toyota klientu portāls (datu koplietošanas platforma)
Izmantojot Toyota klientu portālu, tu vari:
skatīt un lejupielādēt transportlīdzekļa un mājas lādētāja datus, piemēram, braucienu vēsturi, degvielas patēriņu, apkopes datus, uzlādes datus un sistēmas brīdinājumus;
piešķirt piekļuvi trešajām personām, piemēram, apdrošinātājiem, remontdarbnīcām vai autoparku pārvaldniekiem;
uzraudzīt transportlīdzekļa veiktspēju un saņemt proaktīvus servisa paziņojumus.
Lūdzu, ņem vērā, ka, lai izmantotu datu kopīgošanas platformu, tev ir nepieciešams klientu portāla konts.
Šī platforma ir izstrādāta, lai nodrošinātu pārredzamību, vieglu piekļuvi un atbilstību ES Datu akta “piekļuve pēc noklusējuma” prasībām.
2. Transportlīdzekļa saskarne un iebūvētās diagnostikas (OBD) ports
Tavs transportlīdzeklis ir aprīkots ar OBD portu, kas ļauj:
tieši piekļūt reāllaika diagnostikas datiem (piemēram, dzinēja darbības rādītājiem un kļūdu kodiem);
izmantot trešo personu OBD rīkus un lietotnes, lai neatkarīgi iegūtu un analizētu datus;
atbalstīt neatkarīgus pakalpojumu sniedzējus, lai tie varētu veikt diagnostiku un remontu, neizmantojot patentētas sistēmas.
Tas nodrošina, ka tu vai tevis izvēlēts pakalpojumu sniedzējs var piekļūt būtiskajiem transportlīdzekļa datiem bez ierobežojumiem.
3. Lietotne MyToyota (papildu mobilā lietotne)
Lietotne MyToyota piedāvā mobilajām ierīcēm draudzīgu veidu, kā:
piekļūt transportlīdzekļa un mājas lādētāja datiem jebkad un jebkur;
saņemt brīdinājumus reālajā laikā, sekot saviem braukšanas paradumiem un uzraudzīt transportlīdzekļa stāvokli.
Lietotne papildina klientu portālu un OBD saskarni, nodrošinot tev pilnīgu kontroli pār taviem datiem ērti lietojamā formātā.
Izmantojot datu kopīgošanas platformu Toyota klientu portālā, vari piešķirt piekļuvi trešajām personām, piemēram, apdrošinātājiem, remontdarbnīcām vai autoparku pārvaldītājiem.
Šī platforma ir izstrādāta, lai nodrošinātu pārredzamību, vieglu piekļuvi un atbilstību ES Datu akta “piekļuve pēc noklusējuma” prasībām.
Lai nodrošinātu pārredzamību un atbilstību ES Datu aktam, Toyota piedāvā visaptverošu datu katalogu, kurā ir aprakstīti savienoto transportlīdzekļu ģenerēto datu veidi, kas ir pieejami piekļuvei vai kopīgošanai.
Pilnu pieejamo datu sarakstu, tostarp tehniskos, lietošanas un diagnostikas datus, varat atrast Toyota datu kopīgošanas platformā, kas pieejama vietnē:
https://www.toyota.lv/customer/portal
Katalogā ir iekļauts:
datu veidu apraksts, tostarp formāts, biežums un avots (piemēram, GPS, sensori un ECU);
datu kategorijas, piemēram:
transportlīdzekļa stāvoklis un diagnostika;
braukšanas paradumi un izmantošana;
atrašanās vietas un brauciena dati;
vides un sensoru dati;
mājas lādētāju dati.
Šis katalogs palīdz lietotājiem un trešo personu pakalpojumu sniedzējiem saprast, kādi dati ir pieejami, nodrošinot godīgu, informētu un drošu datu izmantošanu.
Tu vari piekļūt transportlīdzekļa vai mājas lādētāja datiem (produktu lietotāja vārdā)
Indikatīvi piemēri:
- veikt attālinātu diagnostiku pirms servisa apmeklējuma;
- piedāvāt prognozējošu apkopi (piemēram, brīdināt, ja transportlīdzekļa detaļas ir nolietotas);
- nodrošināt uzlādes atbalstu (piemēram, programmēt mājas lādētājus, lai uzlāde sāktos, kad tarifi ir zemi).
Jā, platforma nodrošina API, lai integrētu tavās sistēmās dažādiem lietošanas gadījumiem.
Piemēram:
- transportlīdzekļu kļūdu kodu importēšana darbnīcas programmatūrā;
- uzlādes datu sinhronizēšana ar CRM, lai piedāvātu enerģijas plānus.
Jā, ja produkta lietotājs ir iesniedzis pieprasījumu. Piemēri:
- apdrošinātājs piekļūst braukšanas paradumu datiem, lai piedāvātu apdrošināšanas polisi, kuras cena tiek noteikta atbilstoši braukšanas paradumiem;
- autoparka vadītājs iegūst uzlādes žurnālus no mājas lādētājiem, lai optimizētu enerģijas patēriņu;
- mobilitātes lietotne izmanto transportlīdzekļa atrašanās vietu un bloķēšanas statusu, lai nodrošinātu auto koplietošanu.
Izmantojot:
- API (piemēram, RESTful API reāllaika transportlīdzekļu telemetrijai);
- datu kopīgošanas platformu. Platforma ir pieejama vietnē: https://eda.toyota-europe.com/ (Opens in new window);
- standarta formātus (piemēram, JSON, CSV).
Toyota Motor Europe (TME) nodrošina, ka dati tiek aizsargāti ar stingriem tehniskajiem un organizatoriskajiem aizsardzības pasākumiem atbilstoši tiesiskajām un normatīvajām prasībām.
Drošības pārvaldība: informācijas drošību un privātumu pārvalda un uzrauga uzņēmuma mēroga politikas nostādnes un specializētas darba grupas.
Ievainojamības un kļūdu labojumu pārvaldība: regulāri atjauninājumi un trešo personu novērtējumi, lai identificētu un novērstu drošības trūkumus.
Sistēmas un tīkla drošība: šifrēšana, antivīrusu programmas, piekļuves kontrole un uzraudzība, lai aizsargātu IT infrastruktūru.
Mākoņdatošanas un transportlīdzekļu drošība: specializēti kontroles pasākumi mākoņdatošanas vidēm un transportlīdzekļu sistēmām, kas atbilst starptautiskajiem standartiem (piemēram, ISO 21434, UNR155).
Reakcija uz incidentiem: strukturēti procesi, lai atklātu, ziņotu un reaģētu uz drošības un privātuma incidentiem.
Datu privātuma atbilstība: VDAR ievērošana, tostarp datu subjektu tiesības un piegādātāju atbilstības pārbaudes.
Mācības un informētība: darbinieku nepārtrauktas mācības par datu aizsardzības pienākumiem.
Konfidencialitāte un piekļuves kontrole: stingri noteikumi par konfidenciālas informācijas apstrādi un piekļuves ierobežošanu atbilstoši amatiem.
Riska pārvaldība: regulāri novērtējumi un datu aizsardzības riska mazināšanas plānošana.