Piesakies servisa apmeklējumam Piesakies testa braucienam Toyota Līzings Toyota īpašie piedāvājumi Toyota pārstāvji Konfigurē savu Toyota

Toyota Hilux stāsts

Leģendas izprašana

Slavens ar savām spējām iekarot jebkuras sarežģītības reljefu – tostarp Ziemeļpolu, Dienvidpolu un Dakāras ralliju –, Hilux ir pirmā izvēle, ja meklējat spēcīgu darba zirgu.

Neiznīcināmā automobiļa reputācija ir krājusies vairāku paaudžu garumā, to nemitīgi pilnveidojot un pārbaudot vissmagākajos pasaules nostūros. No nodevīgām ledus grēdām līdz iebraukšanai aktīvā vulkānā – iespējamā robežas tiek aizvien paplašinātas.

Taču, lai izprastu visu leģendu, mums vispirms ir jāatgriežas pie tā, kā viss sākās…

Sākums

1968. gadā Hino Motors dzimušais oriģinālais dizains tika balstīts uz automobiļa funkcionalitāti, taču drīz vien par mērķi kļuva komerciālais sektors: cilvēki vēlējās uzticamu, izturīgu un komfortablu transporta līdzekli.

Dzīve sākās ar četru cilindru 1,5 litru R sērijas benzīna dzinēju ar maksimālo ātrumu 81 jūdzes stundā. Vēlāk tas tika uzlabots ar jaudīgāku 1,6 litru dzinēju. Pieaugot pieprasījumam pēc lielākas jaudas un daudzveidības, 1979. gadā tika ieviests pirmais pilnpiedziņas modelis. Tas cilvēkiem ļāva nogriezties no labi iebrauktā ceļa un doties piedzīvojumu meklējumos pāri klinšainiem kalniem un pa dubļainām takām, kurp vien acis rāda.

/
/

Ar laiku Hilux (kombinācija no vārdiem „augsta“ un „greznība“ („high“ un „luxury“)) turpināja pielāgoties mūsdienu darbu prasībām; par spīti tā komercautomobiļa pirmsākumiem, tas kļuva par aizvien populārāku ģimenes ikdienas auto. 1983. gadā Toyota pārskatīja tā klāstu, piedāvājot virsbūves konfigurāciju ar dubulto kabīni ģimenēm, kas vēlējās visas moderna auto ērtības apvienojumā ar apvidus auto spējām. Auto lielais izmērs nozīmēja, ka tajā ietilpa jebkurš priekšmets, sākot ar amata instrumentiem līdz ģimenes piknika piederumiem. Tas noveda pie aizvien daudzveidīgākiem sportiskiem modeļiem ar papildu specifikācijām atpūtai, kā arī pie garākām kabīnēm un uzlabotas skaņas izolācijas, kas izlīdzināja atšķirības starp komerciālo transportu un ģimenes auto.

/
Top Gear testi

Nepagāja ilgs laiks, un Hilux bija ieguvis visuvarena auto reputāciju, kas mudināja Top Gear – britu TV autošovu – pārbaudīt šīs īpašības visneparastākajā veidā. Viņu mērķis bija iznīcināt 1988. gada Hilux, kas jau bija pieveicis 190 000 jūdzes. Auto tika pakļauts dažādiem spīdzināšanas veidiem: slīcināšanai jūrā, sišanai ar brucināšanas lodi, treilera uzmešanai tam uz jumta un, visbeidzot, aizdedzināšanai. Par spīti būtiskajiem bojājumiem, ar to joprojām bija iespējams braukt, veicot nelielu remontu ar visparastākajiem instrumentiem.

/

Top Gear pie tā neapstājās. 2007. gadā viņi nolēma pārbaudīt moderno 2005. modeli, aizbraucot ar to uz Ziemeļu puslodes magnētisko polu – Hilux bija pirmais motorizētais automobilis, kas to paveica. Automobilis tika tikai nedaudz pārveidots: tam tika uzstādīti lielāki diski ar biezākām riepām, apakšdaļas aizsargs un veiktas vēl dažas nelielas modifikācijas.

Turpinājums ledum, dabiski, varēja būt tikai uguns – raidījuma vadītājs Džeimss Mejs Islandē ar Hilux devās aktīva vulkāna rīklē, lai iegūtu lavas paraugus. Tas vēl vairāk stiprināja Hilux neiznīcināmības reputāciju no paaudzes paaudzē.

/
/
Ekstrēmie reljefi

2008. gadā Arctic Trucks – Islandes uzņēmums, kas specializējas automobiļu pārbūvē skarbiem apstākļiem, – modificēja četrus Toyota Hilux, lai tie kalpotu par atbalsta dienesta automobiļiem Amundsen Omega 3 Pole Race sacīkstēm uz Dienvidpolu. Četri auto tika aprīkoti ar modernām tehnoloģijām, kas izmantoja dzinēja karstumu, lai kausētu sniegu, nodrošinot izdzīvošanu zemajā temperatūrā (līdz pat –30°C). Brauciens pa viltīgo reljefu ar ledus grēdām, dziļu sniegu un slēptām plaisām Hilux piestāvēja vairāk nekā tradicionālajiem sniega traktoriem, kas parasti tiek izmantoti, lai tīrītu sniegu. Hilux izrādījās ātrāks, ekonomiskāks un radīja mazāk oglekļa dioksīda emisiju.

Hilux nepārtraukti tiek testēti pasaules ekstrēmākajos nostūros, un nav daudz tādu vietu, kas būtu izaicinošākas par Dakāras ralliju. Tas ir pazīstams kā vienas no grūtākajām izturības sacīkstēm apvidus apstākļos, kurās automobiļiem saules svelmē ir jāšķērso smilšu kāpas, klinšaini kanjoni un dziļi dubļi.

/

2014. gadā no 450 automobiļiem finišēja tikai 204. Episkais 9500 km ceļojums cauri Argentīnai un Čīlei ietvēra 5000 km sacensības 13 posmos. Žinjels de Viljē (Giniel de Villiers) un Dirks fon Citcevics (Dirk von Zitzewitz) kopvērtējumā finišēja ceturtie un pirmie T1.1 klasē uzlabotajiem benzīna 4x4 apvidus automobiļiem. Pirmajā trīsdesmitniekā 6 bija Hilux automobiļi.

Nu Jūs redzat: satriecošais Toyota Hilux ir apceļojis visu pasauli, iekarojis burtiski visu savā ceļā un vēl pēc septiņām paaudzēm no jauna nosaka veidu, kādā mums ceļot. Būvēts, lai izturētu ekstrēmu svelmi, lielu salu un pat brucināšanas lodes uzbrukumus, tas sevi ir pierādījis kā kaut ko daudz lielāku par tikai ikdienas automobili, un tam padomā ir vēl daudzas paaudzes.

Mūsu e-privātuma politika

Šajā vietnē mēs izmantojam sīkdatnes, lai Tev nodrošinātu labākus pakalpojumus.  Ja Tu tam piekrīti, turpini izmantot vietni kā parasti, vai arī uzzini, kā pārvaldīt sīkdatnes.