Piesakies servisa apmeklējumam Piesakies testa braucienam Toyota Līzings Toyota īpašie piedāvājumi Toyota pārstāvji Konfigurē savu Toyota

RAV4 stāsts

Automobilis, kas mainīja noteikumus

Kā ar visām inovācijām, Tu vienmēr brīnies, kāpēc jau agrāk neviens nav iedomājies šo revolucionāro ideju. Atskatoties atpakaļ, tas šķiet tik acīmredzami. Tas var būt sīciņais MP3 atskaņotājs Tavā kabatā ar simtiem albumu, kas tā vien gaida, kad tos noklausīsies, vai varbūt fotoaparāts Tavā mobilajā tālrunī, kas atklāja Tavu kaislību uz fotografēšanu, par kuru Tu pat nenojauti.

1989. gada Tokijas autoizstādē Toyota pasaulei prezentēja pilnīgi jaunu konceptautomobili, un tajā brīdī dzima aktīvās atpūtas automobilis ar pilnpiedziņu.

Šodien mēs to pazīstam un mīlam kā Toyota RAV4.

/
Pirmais kompaktais SUV

Pirms tā atklāšanas cilvēki šķita apmierināti ar nākamā automobiļa izvēles iespējām. Tas varēja būt kompakts sedans vai hečbeks, vai, ja viņiem bija nepieciešams automobilis jebkuriem laikapstākļiem, bija pieejams plašs 4x4 automobiļu klāsts.

Tiklīdz 1994. gada maijā tika atklāts RAV4, sabiedrībai tika radīta vēl viena izvēles iespēja, jo vienas nakts laikā Toyota vienkārši bija radījuši vēl nedzirdētu segmentu – kompakto SUV krosoveru.

/

Nu Tu varēji izbaudīt labāko no abām pasaulēm. Praktisku automobili, kurā vietas ar komfortu pietika četriem braucējiem, bet kas bija uzbūvēts ar monokoka virsbūvi un dāvāja jebkura laba ielu auto dinamisko vadāmību. Taču, ja Tevi pārsteigtu grūti izbraucams reljefs vai slikti laikapstākļi, Tev palīdzētu augstā, lielam 4x4 raksturīgā sēdvietu pozīcija, automobiļa spējas un klīrenss.

Tas acumirklī kļuva par hītu. Cilvēkiem patika RAV4 izskats un braukšanas īpašības. Pateicoties īpatnējam stilam, kas ietvēra izturīgus gumijas aizsargmoldingus, un jaudīgajam 2 litru 16 vārstu dzinējam, kas spēja paātrināties tikpat strauji, cik vairākums hečbeku, Toyota drīz vajadzēja divkāršot ražošanas prognozes, lai apmierinātu pieprasījumu.

Klāsta paplašināšana

Sākotnēji piedāvāts divu durvju virsbūves formātā, klāsts divus gadus vēlāk (1996) pieauga, piedāvājot četru durvju versiju ar to pašu 2 litru dzinēju, bet papildaprīkojumā – piecu pārnesumu manuālo vai četru pārnesumu automātisko pārnesumkārbu.

1998. gadā vienlaikus ar klāsta atjauninājumiem tika piedāvāts pirmais un vienīgais RAV4 ar mīksto jumtu. Pievilcīga izvēle tiem, kam patīk traukties, matiem plīvojot vējā, kabriolets izrādījās satriecošs klāsta papildinājums, taču ar īsu mūžu, jo netika atkārtots, kad uz skatuves parādījās automobiļa sengaidītā nākamā paaudze.

/
Jauns gadsimts, jauni modeļi

Otrās paaudzes RAV4 tika atklāts 2000. gadā, segmentā valdot daudz sīvākai konkurencei. Citi autoražotāji bija redzējuši RAV4 panākumus visā pasaulē un bija atdarinājuši tā formātu. Jaunais modelis stājās pretī izaicinājumam, ieviešot elementus, no kuriem 70 % RAV4 tika ieviesti pirmoreiz, kā arī piedāvājot plašāku un izturīgāku virsbūves karkasu, līdz ar to brauciena kvalitāte tika uzlabota vēl vairāk, bet trokšņa līmenis – samazināts.

/

Lai saglabātu panākumus tirgus segmentā ar nu jau sīvo konkurenci, 2006. gadā RAV4 tika vēl vairāk uzlabots nu jau trešās paaudzes nobriedušajā modelī. Tāpat kā iepriekšējai paaudzei, pastiprinātā virsbūves konstrukcija samazināja troksni un vibrācijas vēl vairāk, taču visbūtiskākā pārmaiņa bija atslēdzamās pilnpiedziņas ieviešana. Tā pirmoreiz šajā segmentā apvienoja vilces un stabilitātes sistēmas vienā, neizmantojot pastāvīgo pilnpiedziņu, lai palīdzētu samazināt degvielas patēriņu un izmešus.

/
Elektroenerģija

Veiksmīgajai pilnīgi elektriskā „pirmās paaudzes“ RAV4 ieviešanai tikai un vienīgi Kalifornijas štatā 1997. gadā sekoja sadarbība starp Tesla Motors un Toyota Tehnisko centru Mičiganā – 2010. gadā tika izlaists modernais RAV4 EV (joprojām tikai ASV). Ievērojot stingro Kalifornijas bezizmešu programmu un automobiļus pārdodot galvenokārt nomas uzņēmumiem, jaunais kopuzņēmums ražoja ar moderno litija jonu akumulatoru aprīkotus RAV4, kas nodrošināja 154 ZS elektromotora jaudu un braukšanas diapazonu 113 jūdzes – tiem laikiem tie bija ievērojami tehnoloģiskie sasniegumi.

/
Oriģināla gars

2013. gada pavasarī atklājot jaunāko, ceturtās paaudzes modeli, RAV4 sasniedz briedumu reizē ar laika soli. Jaunais eksterjera dizains nerada šaubas, ka tas joprojām ir RAV4, taču tas ir kļuvis vēl slaidāks un izsmalcinātāks, joprojām iemiesojot oriģinālā visurgājēja garu.

/

Automobiļa braukšanas manierē joprojām manāms pirmā, inovatīvā modeļa rotaļīgais DNS – kā pilsētā, tā uz apvidus takām jaunā RAV4 sirdī jūtams braukšanas prieks.

Apvienojot jaunu augstākās kvalitātes salonu ar modernām vadītāja palīgsistēmām, piemēram, integrēto dinamiskās piedziņas sistēmu, kas nevainojami pielāgo stūres sistēmu un piekari ceļam, pa kuru Jūs braucat, RAV4 greznais salons un izcili līdzsvarotā brauciena kvalitāte liek Jums justies, it kā Jūs atrastos daudz augstākas klases automobilī.

/
/

Vairāk nekā pirms 20 gadiem RAV4 mainīja veidu, kādā cilvēki uztvēra ikdienas auto. Vienā acumirklī tas piešķīra autovadītājiem brīvību un elastīgumu, kādu tolaik nodrošināt spēja vien daudz lielāki, smagāki un daudz dārgāki automobiļi. Vairs nebija jāizvēlas starp ērtu sedanu, spējīgu hečbeku vai uzticamu 4x4 – to visu piedāvāja RAV4.

Oriģinālais visurgājējs SUV…

Mūsu e-privātuma politika

Šajā vietnē mēs izmantojam sīkdatnes, lai Tev nodrošinātu labākus pakalpojumus.  Ja Tu tam piekrīti, turpini izmantot vietni kā parasti, vai arī uzzini, kā pārvaldīt sīkdatnes.