Jaunas degvielas ekonomijas un emisiju testu metodes

Iepazīstinām ar Vispasaules harmonizēto vieglo automobiļu testu procedūru

Kopš 1980. gadiem Eiropas jauno automobiļu emisijas un degvielas ekonomijas testi ir veikti, izmantojot Eiropas Jauno braukšanas ciklu (NEDC). Kopš 2017. gada 1. septembra ir ieviesti jauni testi – Vispasaules harmonizētā vieglo automobiļu testu procedūra (WLTP), kas automobiļu pircējiem un īpašniekiem sniegs reālistiskāku izpratni par automobiļa veiktspēju.

No NEDC uz WLTP: kas mainīsies?



Pateicoties progresam automobiļu tehnoloģiju jomā un izmaiņām braukšanas apstākļos, gandrīz 40 gadus vecie NEDC braukšanas ciklu testi tiek modernizēti. Lai nodrošinātu Jums precīzāku veidu, kā aprēķināt un salīdzināt automobiļu degvielas patēriņu un emisijas, jaunajos WLTP testos ieviesti reālistiskāki testēšanas apstākļi, lai laboratorijas mērījumi labāk atspoguļotu automobiļa veiktspēju uz ceļa.

/
Testu cikls Dinamiskie testi, kas labāk attēlo reālu braukšanas uzvedību
/
Cikla laiks Tests ilgst 30 minūtes, par 10 minūtēm ilgāk
/
Cikla attālums 23,25 kilometrus garš, vairāk nekā divas reizes garāks par iepriekšējo attālumu
/
Braukšanas fāzes Vēl dinamiskākas fāzes: 52% pilsētā un 48% uz šosejas
/
Vidējais un maksimālais ātrums Vidējais ātrums ir 46,5 km/h (pieaugums par 12,5 km/h), bet maksimālais ātrums ir palielināts līdz 131 km/h
/
Papildaprīkojums Tiek ņemti vērā citi automobiļu rādītāji (kas ietekmē CO2 un patēriņu)
/
Pārnesumu pārslēgšana Katram automobilim ir atšķirīgi, nevis fiksēti pārnesumu pārslēgšanās punkti
/
Testu temperatūras Mērījumi tagad tiek veikti 23ºC temperatūrā (un CO2 vērtības ir piesaistītas 14ºC) un nevis 20–30ºC

Ieviešam lielāku skaidrību

/

No 2017. gada septembra līdz 2018. gada septembrim visiem jaunajiem automobiļiem būs jāiztur WLTP testu procedūra (vieglajam komerctransportam pārbaudes sāksies vienu gadu vēlāk). Pirmais Toyota modelis, kas tiks sertificēts saskaņā ar WLTP, būs Prius – 2017. gada 4. ceturksnī.

Mēs, Toyota, ar prieku sagaidām pāreju uz WLTP, kas mūsu klientiem sniegs precīzākus datus degvielas ekonomijas un emisiju aprēķināšanai. Kā tīras mobilitātes līderi mēs desmitiem gadu esam veltījuši izpētei, kā būvēt automobiļus, kas būtu draudzīgāki pret dabu, radot tādas tehnoloģijas kā hibrīda piedziņa, kas ir pierādījušas savu ieguldījumu siltumnīcas efekta gāzu samazināšanā un palīdz virzīties uz mazāka oglekļa izmešu apjoma sabiedrību.



“Hibrīdi ir mūsu piedziņu programmas mugurkauls un līdz 2050. gadam palīdzēs samazināt mūsu automobiļu oglekļa emisijas par 90% salīdzinājumā ar 2010. gadu.”


Dr. Johans van Zils (Johan van Zyl), Toyota Motor Europe prezidents un izpilddirektors



Ikdienišķi testi, reālistiski rezultāti



Jaunie WLTP testi nodrošinās, ka tagad laboratorijās veiktie mērījumi labāk atspoguļos situācijas, kādas Tu piedzīvo ikdienas dzīvē. Tas nozīmē, ka jauno automobiļu degvielas patēriņa un emisiju vērtības daudz precīzāk atbildīs tām, kuras Tu patiesībā varētu sasniegt.

 

Uzziniet vairāk par Toyota tiekšanos uz tīrāku mobilitāti

Vai Tev ir jautājumi?

J. Vai mainīsies mana automobiļa degvielas patēriņš reālajā dzīvē?

J. Vai mainīsies mana automobiļa degvielas patēriņš reālajā dzīvē?

A. Nē, reālais degvielas patēriņš nemainīsies, bet ir iespējams, ka automobilim tiks uzrādītas lielākas oficiālās CO2 un degvielas patēriņa vērtības, jo WLTP testu cikls būs precīzāks – tuvāks Taviem novērojumiem.

J. Vai WLTP degvielas patēriņa un CO2 vērtības atspoguļo to, ko es varu sagaidīt?

J. Vai WLTP degvielas patēriņa un CO2 vērtības atspoguļo to, ko es varu sagaidīt?

A. Tāpat kā NEDC, arī WLTP ir laboratorijā veikti testi. Tā kā braukšanas stils un apstākļi var būt dažādi, ir iespējamas atšķirības no oficiālajām vērtībām un tām, kuras sasniegs patērētāji.

J. Kāpēc mana automobiļa NEDC vērtība pēkšņi ir palielinājusies?

J. Kāpēc mana automobiļa NEDC vērtība pēkšņi ir palielinājusies?

A. Pārejas periodā (līdz 2020. gada beigām) līdzās WLTP joprojām tiks noteiktas arī NEDC vērtības. Tā kā veco NEDC procedūru vairs nevar izmantot, tiesību akti pieprasa, lai WLTP CO2 vērtības tiktu pārvērstas atpakaļ uz NEDC ekvivalentām vērtībām, izmantojot “korelācijas vienādojumu”. Tas tiks veikts, izmantojot simulācijas rīku, ko izstrādājusi Eiropas Komisija, vai fiziskas testēšanas veidā, kas var nozīmēt augstākas NEDC CO2 vērtības automobilim, jo tiks izmantota jaunāka NEDC versija (balstoties uz WLTP).

J. Vai WLTP testēs citus gaisa kvalitātes piesārņotājus?

J. Vai WLTP testēs citus gaisa kvalitātes piesārņotājus?

A. Jā, WLTP tiek izmantota arī, lai mērītu tādas vielas kā oglekļa monoksīds (CO), ogļūdeņraži (HC) un slāpekļa oksīdi (NOx) un cietās daļiņas (PM/PN).

J. Kad tiks mainītas vieglo komercautomobiļu vērtības?

J. Kad tiks mainītas vieglo komercautomobiļu vērtības?

A. WLTP sertifikācija obligāta visiem vieglajiem komercautomobiļiem (kategorijām N1 (ii), N1 (iii) un N2) būs no 2019. gada 1. septembra, vienu gadu vēlāk nekā pasažieru automobiļiem.

 

 

Mūsu e-privātuma politika

Šajā vietnē mēs izmantojam sīkdatnes, lai Tev nodrošinātu labākus pakalpojumus.  Ja Tu tam piekrīti, turpini izmantot vietni kā parasti, vai arī uzzini, kā pārvaldīt sīkdatnes.